نسخه چاپی

دولت عربستان بابت حادثه جده هنوز عذرخواهی رسمی نكرده است

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با بیان اینكه تعلیق پروازهای عمره همچنان ادامه دارد گفت: دولت عربستان بابت حادثه رویداد در فرودگاه جده هنوز عذرخواهی رسمی نكرده است.

به گزارش نما، حسین نوش آبادی معاون پارلمانی وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعویق پروازهای عمره همچنان ادامه دارد اظهار داشت: تا زمانی که اقدام جدی و عملی از طرف دولت عربستان در راستای خواسته های جمهوری اسلامی ایران انجام نشود این تعلیق ادامه دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: برنامه های حج تمتع در موعد مقرر انجام می شود و وقفه ای در پروازهای آن ایجاد نمی شود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده دو مامور خاطی در فرودگاه جده گفت: دولت عربستان سعودی قول داده که این دو مامور خاطی را به اشد مجازات برساند و همانطور که ما نیز قبلا گفتیم جمهوری اسلامی ایران خواستار مجازات شدید این دو مامور و عذرخواهی رسمی دولت سعودی است.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: در رابطه با محاکمه و مجازات قول دادند که این کار را انجام دهند اما تاکنون عذرخواهی رسمی نکرده اند و وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز تاکنون دو بار کاردار سفارت عربستان را احظار کرده و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به وی اعلام کرده است؛ ما نیز منتظر عذرخواهی رسمی عربستان و اجرای حکم مجازات این دو مامور متخلف هستیم.

۱۳۹۴/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...