نسخه چاپی

شاگردان دانشگاه بی بی سی در ام القری/ترفند رسانه ای عربستان در جنگ یمن چه بود؟

شبكه الاخباریه از پخش بعضی تصاویری مبهم و بدون مكان سردار سلیمانی استفاده كرده و ادعا می كند، این عكس مربوط به زمانی نزدیك و در یمن است!!

به گزارش نما به نقل از  فرجام نیوز؛ امروزه چگونگی تاثیرگذاری رسانه ها بر افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و کارتل های بزرگ سیاسی و اقتصادی دنیا با ورود به حوزه رسانه سعی در جلب نظر عمومی برای پیش برد اهداف و مقاصد خود دارند. این اتفاق را در بعد سیاسی و نظامی در تمامی جنگهای مداخله جویانه دهه اخیر می توان دید؛ از جمله حمله آمریکا به عراق و افغانستان و نمونه اخیر آن حمله عربستان به یمن.

ماجرای یمن و اتفاق هایی که روزانه توسط اعراب می افتد، از جمله وقایعی بوده که باعث تاسف و تاثر شدید شده است. راه اندازی یک نسل کشی داخلی، در جهان اسلام؛ آن هم در جایی که اعراب، داعیه دار یکسان بودن جهان اسلام و جهان عرب هستند، جای بسی نگرانی و ناخوشایندی و حتی تلخ کامی است. در زمانی که متحدان مملکت عربی سعودی روزانه او را ترک می کنند و او تنها تر می شود، همچنان این حملات ادامه دارد. اما در این بین یک نکته قابل تامل است. مردم و ساکن شبه جزیره نگاهشان به این ماجرا و نسل کشی چیست؟ آیا عربستان توانست رضایت مردم کشورش را در حمله به یمن جلب کند؟

در ادامه بخشی از مشاهدات خبرنگار اعزامی فرجام به عربستان سعودی را می خوانید:

 اخواننا

از جمله مواردی که این جا باعث شگفتی است واکنش یمنی های مقیم عربستان به نسل کشی در یمن است. به صورت عجیبی قریب به اتفاق آن ها با این حرکت شاهزاده های عربی موافقند!

ابومحمد 4 سال است که در عربستان سکونت دارد و راننده تاکسی است. او در مورد یمن می گویند، ما نیاز به این یاری داریم. این که نیروهای الحوثی در یمن قتل عام می شود، خیلی خوب است و هیچ کس غیر از برادران! عربی ما به این مسئله واقف نیستند.

 
علی عبدالله صالح بهتر از الحوثی

خالد در یک طلا فروشی کار می کند. مادرش یمنی است و بزرگ شده مکه، او معتقد است روسیه و ایران باید در قبال ماجرای یمن سکوت کنند تا عربستان بتواند یمن را از شر! حوثی ها خلاص کند. با این که او معتقد است علی عبدالله صالح رئیس جمهور مستعفی یمن هم مردم کشور را آزار می داده و نمی توانسته به خوبی از پس حکومت بر بیاد اما او از حوثی ها بهتر است.
خالد امیدوار است که حکومت دوباره به عبدالله صالح برگردد.

 

سید حسن و بشار

ابو احمد یک فروشنده لباس است، نگاه او در مقیاسه با دیگران کمی جالب است. او عامل حملات به یمن را ایران و سوریه می داند. راه اندازی جنگ سوریه توسط ایران!! مقدمه ای برای شورش الحوثی ها در یمن است. با اینکه او برای گفته هایش هیچ نشانه و منطقی ندارد پافشاری می کند که سیدحسن نصرالله و بشار اسد به همراه ایران باعث نا امنی منطقه شده اند، از عراق و سوریه گرفته تا یمن.

 از سرچشمه گل آلود است

شاید در مدت دو هفته ای که با افراد مختلفی از اهالی عربستان، یمنی ها و هندی های ساکن شبهه جزیره صحبت کرده‌ام روح همه حرف ها یک چیز است، اما چنین اتفاقی چگونه شکل می گیرد؟

الاخباریه؛ یکی از شبکه های مملکت عربی سعوی است. ساختار و برنامه هایش چیزی شبیه شبکه خبر خودمان است. از اخبار فوری و بین الملل گرفته تا...

نکته بسیار جالب و تامل برانگیز الاخباریه در انتشار اخبار مربوط به یمن این است که اصلا اشاره به حمله به نواحی مسکونی نمی کند، آن ها هر تصویری که از انفجارها و کشتارها نشان می دهند، همه از مواضع حوثی هاست!! مصاحبه هایی که از یمن پخش می شود، همه و همه پر است از رضایت مردم و تشکری که از مملکت عربی دارند!

بخش بعدی جالب و شاید تلخ شبکه الاخباریه، حضور پر رنگ ایران در اخبار مربوط به یمن است، بعید است شما یک ساعت شنونده و بیننده این شبکه باشید و در اخبار یمن اسم ایران حداقل 3 مرتبه آورده نشود. از ارسال سلاح! گرفته تا حضور سربازان ایرانی در یمن برای دفاع از این کشور...!!

یکی دیگر از نقاط مضحک این اخبار، اشاره به حضور سردار سلیمانی در یمن و فرماندهی اش است. آن ها از پخش بعضی تصاویری مبهم و بدون مکان سردار سلیمانی در شبکه شان استفاده کرده و ادعا می کنند، عکس مربوط به زمانی نزدیک و در یمن است.

این تعامل و برقراری ارتباط رسانه ای تنها یک نمونه از واکنش های مملکت عربی سعودی است. قابل درک است که ساکنان این کشور چه طور می توانند همه شان یک نگاه داشته باشند. این رفتارهای این چنینی در مورد بی بی سی، سی ان ان و برخی دیگر از شبکه های رسانه ای غربی هم مشهود است. کسانی که اگر بخواهند می توانند واقعیت را آن طور که دلشان می خواهد، نشان دهند نه آن گونه که وجود دارد.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...