نسخه چاپی

فرهاد قائمی در گفتگو با نما:

گرفتن حواله‌ خودرو شایعه است/تمرینات تیم ملی مطابق تمرینات روز دنیا دنبال می‌شود/پیروزی برابر آمریكا اعتماد به نفس ما را به شدت بالا خواهد برد

عکس خبري -گرفتن حواله‌ خودرو شايعه است/تمرينات تيم ملي مطابق تمرينات روز دنيا دنبال مي‌شود/پيروزي برابر آمريکا اعتماد به نفس ما را به شدت بالا خواهد برد

بازیكن تیم ملی والیبال گفت: تنها جایزه‌ای كه گرفتیم سكه‌هایی بود كه به كلیه ورزشكاران طلایی بازی‌های آسیایی اینچئون دادند.

علیرضاحاجی میرزابابا- به گزارش نما ،تیم ملی والیبال این روزها تمریناتش را برای حضور در رقابتهای لیگ جهانی پیگیری میکند. فرهاد قائمی در سالهای اخیر یکی از ملیپوشان موفق کشورمان بوده است. او هر زمانی که شرایط خوبی را سپری کرده، چه در تیمهای باشگاهی و چه در تیم ملی یکی از عوامل مهم پیروزی تیمش بوده است، او که امسال به خوبی در حال تمرین با دیگر ملی پوشان است امید زیادی به لیگ جهانی امسال دارد. گفتگوی ما را با سرعتی زن اول تیم ملی والیبال ایران بخوانید.

تیم ملی در اردوی آمادگی خود به سر می برد، در خصوص شرایط  این اردو توضیحاتی بدهید؟
اردوها مانند همیشه بسیار خوب و با نشاط برگزار می‌شود. جا دارد از فدراسیون تشکر کنم که سنگ تمام گذاشته و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار بازیکنان و مربیان قرار داده تا تمرینات تیم ملی مطابق تمرینات روز دنیا دنبال شود و کم و کاستی نسبت به رقبا نداشته باشیم. ضمن اینکه نظم و انضباط در تیم حرف اول را می زند و تمامی بازیکنان از همان روز اول اردو سر موقع به محل تمرین اضافه شدند و حتی لحظه‌ای از زمان را هدر نمی‌دهیم. تنها کمبود ما حضور سعید معروف کاپیتان تیم ملی است که او هم اعلام کرده چند روز پیش از سفر به فنلاند به اردوی تیم ملی می‌رسد تا در بازی‌های دوستانه نیز ترکیب تیم ملی کامل باشد.

قرعه بسیار سختی هم امسال به ما خورده و با تیم های بسیار قدرتمندی در یک گروه قرار گرفتیم؟
اینکه با روسیه، آمریکا و لهستان در یک گروه قرار گرفتیم مسیر بسیار دشواری برای صعود به مرحله بعد پیش روی ما قرار داده است. ایران دیگر تیم ناشناخته‌ای نیست و تمام غول‌های والیبال جهان ایران را تیمی می‌دانند که توانایی شکست‌شان را دارد بنابراین در بهترین حالت ممکن برابر ما بازی خواهند کرد. ما نباید فراموش کنیم که لهستان قهرمان جام جهانی سال گذشته، آمریکا قهرمان لیگ جهانی و روسیه قهرمان المپیک لندن شده است.

گویا ترتیب بازی کردن با تیم‌ها نسبت به سالهای قبل تفاوت کرده است؟
طبق برنامه‌ریزی که فدراسیون جهانی والیبال کرده ما باید به ترتیب در آمریکا، لهستان و روسیه 6 بازی برگزار کنیم و سپس در 6 بازی دوم از این تیم‌ها در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی پذیرایی کنیم. این برنامه نیز به خودی خود بر سختی‌های صعود ما به مرحله نهایی مسابقات می‌افزاید. ما باید تلاش زیادی کنیم تا مقابل تماشاگران تیم‌های حریف پیروز شویم چرا که شکست در 6 بازی اول ضمن اینکه از لحاظ روحی روی تیم تاثیر منفی زیادی خواهد گذاشت تقریبا صعود به دور بعد غیرممکن می‌شود.

جدای مسایل روحی این کارشما را سخت نمی کند که 6 بازی اول را در خارج از خانه برگزار کنید؟
 البته ما پیش از این نشان دادیم که تیمی کاملا حرفه‌ای هستیم و در خارج از ایران به سادگی تسلیم رقبا نمی‌شویم. کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی، ششمی جام جهانی و قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچئون گفته‌های مرا تایید می‌کند. فراموش نکنیم که ما در خارج از ایران تنها نیستیم و تماشاگران ایرانی در هر جای دنیا از ورزشکاران خود حمایت می‌کنند. به همین خاطر نگاه مثبتی به برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی والیبال داریم.

دو بازی اول ما با آمریکا و درخاک آنها است، با توجه به مناسبات سیاسی حساسیت این بازی بیشتر از قبل خواهد شد؟
ما باید آمریکا را در دو بازی اول مغلوب کنیم و اجازه ندهیم آنها از امتیاز میزبانی که دارند، استفاده ببرند و ما را شکست دهند. پیروزی برابر آمریکا ضمن اینکه اعتماد به نفس ما را به شدت بالا خواهد برد، باعث می‌شود وضعیت خوبی در جدول پیدا کنیم. روحیه بسیار بالایی که از پیروزی بر این تیم نصیب ما می‌شود، کمک می‌کند تا برای بازی با لهستان و روسیه نیز آمادگی روانی بالایی داشته باشیم.

سطح توقعات مردم از والیبال و تیم ملی بسیار بالا رفته، این کار شما را سخت نمی کند؟
خوب این توقع را خود ما در میان مردم بالا بردیم و حالا برای آنکه حمایت آنها را داشته باشیم باید سطح توقع‌شان را بالا نگه داریم. اکثر مردم عادی وقتی مرا می‌بینند از من و سایر بچه‌ها قهرمانی جهان را می‌خواهند که البته توقع زیادی است و شاید امسال که سومین سال حضور والیبال ایران در لیگ جهانی است کمی زود باشد که بتوان جام قهرمانی را به ایران آورد. مهم این است که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم و گامی عقب نمی‌گذاریم. حال اگر به تمامی اهداف مورد نظر نرسیدیم دیگر قسمت ما نبوده و یقینا با پیشرفت والیبال ایران در آینده آن اهداف نیز تحقق می‌یابد. سطح والیبال ایران بالا رفته و برایش فرقی نمی‌کند که در ایران یا در خارج از کشور بازی می‌کند. مردم ما زمانی حضور در 3 تیم برتر آسیا را افتخار می‌دانستند و امروز خواهان حضور در میان 3 تیم برتر جهان هستند. بهترین تیم‌های والیبال جهان باید به ایران بیایند تا در رقابت‌های لیگ جهانی بازی کنند و همه اینها حاصل تلاش مسئولان، ورزشکاران، حمایت مردم و خواست خدا بوده است.

بالاخره امسال ایران خواهد توانست روسیه را شکست دهد یا خیر؟
شاید مقابل روس‌ها کمی‌بدشانس بودیم که در بازی‌های سال‌های پیش موفق به شکست آنها نشدیم. به طور حتم امسال روسیه نمی‌تواند از پس ایران بربیاید و مقابل ما تسلیم خواهد شد. هدف ما صعود به مرحله بعد است و اگر می‌خواهیم به مرحله بعد برسیم نمی‌توانیم 4 بازی خود در ایران و روسیه را به این تیم ببازیم. مطمئن هستم که امسال روسیه را به خوبی شکست می‌دهیم و راه را برای صعودمان باز می‌کنیم.

کشتی‌گیران آزادکار تیم ملی گفته‌اند که چرا مسئولان فقط به والیبالیست‌ها حواله خودرو می‌دهند؟
نمی‌دانم گرفتن این حواله‌ها توسط چه کسانی شایعه شده است. به ما فقط قول حواله خودرو را داده‌اند. هنوز پولی بابت موفقیت‌های سال گذشته دریافت نکردیم. تنها جایزه‌ای که گرفتیم سکه‌هایی بود که به کلیه ورزشکاران طلایی بازی‌های آسیایی اینچئون دادند.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...