نسخه چاپی

اهمیت گربه‌سانان برای مسئولان از مشكلات انسان‌ها بیشتر است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: برای مسئولین ما گربه‌سانان بیش از انسان‌ها اهمیت دارند و مسئولی كه حاضر نیست برای بررسی مشكل گرد و غبار به خوزستان سفر كند در كمپین حمایت از حیوانات شركت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: برای مسئولین ما گربه‌سانان بیش از انسان‌ها اهمیت دارند و مسئولی که حاضر نیست برای بررسی مشکل گرد و غبار به خوزستان سفر کند در کمپین حمایت از حیوانات شرکت می‌کند.

سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان محیط زیست در قبال گرد و غبارهای استان خوزستان، گفت: پرداختن به گربه‌سانان برای مسئولان محیط زیست از پرداختن به مشکلات انسان‌ها اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد:‌ ما مخالف پیوستن به کمپین حمایت از حیوانات نیستیم و البته این کار جزء وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است اما پرداختن به انسان‌ها و مشکلات محیط زیستی هم لازم است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: وقتی یک هفته، 10 روز مردم یک استان به علت گرد و خاک نمی‌توانند نفس بکشند و مسئول مربوطه حتی در استان حضور هم پیدا نمی‌کند و در مقابل در کمپین حمایت از حیوانات شرکت می‌کن،د جمله‌ای که من چند ماه پیش آن را مطرح کردم که گربه‌سانان در اولویت اول کاری مسئولان سازمان محیط زیست است رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.

حسینی همچنین خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه برای رفع مشکل گرد و غبار خوزستان اعتبار خواستند و برای این بخش اعتبار اختصاص دادیم؛ البته درخواست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این است که برخی از اعتبارات قبل از ایجاد بحران اختصاص داده شود تا اجازه ندهیم که یک موضوع به بحران تبدیل شده و بعد به فکر رفع آن باشیم.

وی افزود: از گرد و غبار بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته و باز هم مسئولان منتظرند تا گرد و غبار شرایط بحرانی را ایجاد کرده و صدای مردم و نمایندگان بلند شود و بعد هم شعارها و اقدامات نمادین و در انتها باز هم موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کرد: همان‌طور که برای کشتن سگ‌ها در استان فارس به وزیر کشور نامه نوشته می‌شود باید در مورد گرد و غبار هم به مسئولان نامه نوشته شود؛ در حال حاضر این سوال پیش میاد که آیا وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسئول از جمله سازمان محیط زیست به وظایف خود در قبال رفع مشکل گرد و غبار عمل کرده‌اند یا خیر که البته جواب منفی است و ضمن احترام به همه تخصص‌ها، توانمندی‌ها و ... باید گفت که در این زمینه سهل‌انگاری صورت گرفته است.

حسینی در پایان گفت: از رئیس جمهور درخواست دارم تا مستمراً از کمیته‌ای که برای رفع مشکل گرد و غبار تشکیل داده موضوع را پیگیری کند.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...