نسخه چاپی

پیشنهاد پاكستان برای كمك به عربستان

روزنامه پاكستانی درحالی از پیشنهاد این كشور برای ارائه سلاح و افزایش نیرو در مناطق مهم عربستان خبر می‌دهد كه نخست‌وزیر این كشور اعلام كرده بود كه ریاض هیچ درخواستی به اسلام‌آباد برای كمك به جنگ یمن ارائه نكرده است.

به گزارش نما دیدار اخیر «نواز شریف» نخست‌وزیر و «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان از عربستان سعودی باعث شد تا سوء تفاهم بین دولت ریاض و اسلام‌آباد رفع شود.
به گزارش روزنامه پاکستانی، نخست‌وزیر این کشور ارائه فهرستی مبنی بر خواسته‌های عربستان از پاکستان را رد کرده و گفته است: اسلام‌آباد اخبار ارائه فهرستی از سوی دولت ریاض را رد می‌کند و اعلام می‌کند که درصورت تهدید برای تمامیت ارضی عربستان، کنار این کشور خواهد بود.

براساس این گزارش، دولت پاکستان به رفع سوءتفاهم عربستان موفق شده و برای ارائه هواپیمای جنگی و سایر تسلیحات نظامی با قیمت ارزان به ریاض اعلام آمادگی کرده است.

مقامات دولتی و نظامی پاکستان در دیدار اخیر از عربستان پیشنهادی در مورد ارائه تسلیحات نظامی از جمله هواپیمای جنگی با قیمت ارزان به ریاض داده‌اند.

علاوه بر این، ریاض و اسلام‌آباد مانور نظامی مشترک را گسترش خواهند داد و همچنین نیروهای پاکستان که در برخی از مناطق مهم عربستان حاضر هستند، افزایش خواهند یافت.

به‌گفته برخی منابع اطلاعاتی در پاکستان، دیدار اخیر مقامات دولتی و نظامی پاکستان از عربستان در رابطه با برآوردن اهداف این دو کشور درمورد بحران یمن بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

دولت پاکستان بار دیگر به عربستان اطمینان داده که در صورت تهدید تمامیت ارضی این کشور، اسلام‌آباد واکنش نشان خواهد داد.

مقامات پاکستان درمورد همکاری کامل در تکمیل نیازمندی‌های دفاعی عربستان نیز اطمینان داده است.

این درحالی است که «محمدبن سلمان» وزیر دفاع عربستان روزهای گذشته در گفت‌وگو با «النهار» مصر اظهار داشت: دولت پاکستان با افتخار به دموکراسی تقلبی خود، در صورت عدم شرکت در ائتلاف عربستان علیه یمن، مقامات ریاض را فریب داده است.

وزیر دفاع عربستان مسئله داخلی پاکستان در رابطه با مبارزه با تروریسم را کذب دانست و گفت: حاکمان پاکستان به ارتشی افتخار می‌کنند که صلاحیت مبارزه با مسئله داخلی (جنگ علیه تروریسم) را نیز ندارد.

وی افزود: در صورت عدم همکاری عربستان در بخش‌های مختلف مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی با پاکستان، دولت اسلام‌آباد توانایی رقابت با مخالفانش را نیز ندارد.

محمدبن سلمان اظهار داشت: دولت پاکستان همواره از عربستان تقاضای خیرات و صدقات کرده و اکنون نیز به‌دنبال کمک‌ها در بخش‌های مختلف است درحالی که زمان نیازمندی‌های عربستان، خیرخواهی این کشور را فراموش می‌کند.

شایان ذکر است که عربستان از پاکستان خواسته بود تا هواپیما، ناو و نیروی خود را برای شرکت در ائتلاف عربستان علیه یمن به ریاض اعزام کند اما پارلمان این کشور پس از پنج روز تبادل نظر در این خصوص قانونی را تصویب کرد که این کشور در مورد بحران یمن اعلام بی‌طرفی کند.

بر اساس مصوبه پارلمان پاکستان در مورد بحران یمن، اسلام‌آباد تنها درصورت تهدید مرزهای عربستان از این کشور دفاع خواهد کرد.

دولت‌های عربستان و امارات متحده عربی و همچنین برخی از رسانه‌های عربی نیز پیش از این تصمیم پارلمان پاکستان مبنی بر بی‌طرفی این کشور در بحران یمن را مورد انتقاد قرار دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

۱۳۹۴/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...