نسخه چاپی

كاهش زمان انتظار خرید مسكن به 8 سال

معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه شاخص دسترسی به مسكن در ایران ۱۲ سال است و قرار است بر اساس طرح جامع مسكن این شاخص در سال ۱۴۰۵ به ۸ سال كاهش یابد، گفت: فرآیند ساخت ۲۰ هزار مسكن اجتماعی آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از ایران: حامد مظاهریان با بیان اینکه دولت نقش تسهیل گر دارد گفت:در نخستین اقدامی که انجام دادیم طرح جامع مسکن را بازنگری کردیم، سند آن آماده شده است و اردیبهشت ماه به صورت رسمی منتشر می‌شود.

مظاهریان با اشاره به چهره نمایی مسکن گفت: طبق آمار،سهم مسکن از اشتغال مستقیم کشور 12 درصد، سهم مسکن از تشکیل سرمایه ثابت 30 درصد و از بودجه خانوار نیز 33 درصد است و این نشان می‌دهد که دسترسی قشر کم در آمد به مسکن محدود است و 12 سال طول می‌کشد.

مظاهریان ادامه داد: در کشور شاخص دسترسی به مسکن 12 سال است یعنی اگر یک خانوار متوسط 12 سال تمام درآمد خود را جمع کند و هیچ چیزی نخورد می‌تواند صاحب خانه شود این در حالی است که این عدد در استاندارد جهانی بین 3 تا 5 سال است.وی افزود: پس تمام هدف برنامه طرح جامع مسکن این است که این عدد کاهش یابد به‌طوری‌که بتواند تا افق 1405 این عدد 12 سال را به 8 سال کاهش دهد.

وی‌ درباره طرح مسکن اجتماعی افزود: دو وزارتخانه راه‌و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن فرایند کار را نهایی کرده‌اند که سالی یک میلیون و 50 هزار خانه ساخته شود که اکنون نیز 20 هزار واحد آن برای خانواده‌هایی که دو فرزند معلول دارند شروع شده است.

وی ادامه داد: ساخت این 20 هزار واحد مسکونی از سال گذشته آغاز شده است که در واقع تخصیص زمین و تأمین منابع صورت گرفته است و البته شناسایی این افراد از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...