نسخه چاپی

ایراد AFC از مدرك مربیگری سرمربی تیم ملی امید

سرمربی تیم ملی امید گفت: مدرك مربیگری‌ام دقیقا همان مدرك افشین قطبی است و نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها در مورد من مطرح شده است!

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی امید ایران پس از اتمام رقابت‌های آسیایی و شکست سنگینی که در آن مسابقات متحمل شد دچار تغییراتی در کادر فنی شد. محمد خاکپور بازیکن بااخلاق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 98 که تمامی مدارج مربیگری را در آمریکا طی کرده بود به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.

خاکپور در فرصت سه ماهه که تا شروع مرحله اول انتخابی المپیک داشت، بازیکنان مدنظرش را انتخاب کرد و موفق شد با این تیم به عنوان تیم دوم بعد از عربستان به مرحله دوم مقدماتی المپیک صعود کند.

وی در مورد شرایط تیم ملی امید صحبت‌های زیر را انجام داد که آن را می‌خوانید:

محمد مایلی‌کهن مدیرفنی تیم ملی امید اعلام کرده کارش با تیم امید تمام شده و با توجه به اینکه قراردادی هم نداشته در مرحله دوم کنار این تیم حضور ندارد و به نوعی با تیم امید خداحافظی کرده است.

از این موضوع بی‌خبرم. پس از مسابقات مرحله اول چند بار با مایلی‌کهن تماس گرفتم و او یک مقدار کسالت داشت و به همین خاطر راهی انزلی شده بود. اخیرا صحبتی با هم نکردیم اما در تیم ملی امید به فکر تبادل نظر با مایلی‌کهن هستیم.

مایلی‌کهن اعلام کرده او قراردادی نداشته که بحث ماندن یا نماندنش موضوع خاصی باشد.

در مورد قرارداد طی چند روز اخیر صحبت‌هایی انجام دادیم. خودم هم قرارداد ندارم ولی هیچ حرفی نزدم تا نگویند به دنبال منافع خودم هستم. از روزی که گفته شد سرمربی تیم ملی امید شوم با دل و جان در خدمت تیم بودم و اگر درخواست حکم می‌کردم اعلام می‌شد که به دنبال پُست هستم. البته بنده در اصول کاری و مسائل خانوادگی هم تمامی موضوعات را حرفه‌ای نگاه می‌کنم و در تمامی کارها هماهنگی داشتیم. در جلسات کمیته فنی هم شرکت کردم.

در جلسه کمیته فنی نگاه‌ها به عملکرد محمد خاکپور چطور بود؟

جلسه خیلی خوبی برگزار شد.جزئیات حضورم در تمرینات از ساعت و نحوه تمرینات و اردوهای مختلفی که برگزار کردیم را طی گزارشی 130 صفحه‌ای به صورت مشروع و کاملا دقیق به کمیته فنی ارائه دادم. این گزارش از اولین روز کاری‌مان در تیم امید تا 11 فروردین پایان دیدار مقابل عربستان بود. این گزارش را به صورت کتبی و آماری در اختیار کمیته فنی قرار دادم و آنها ابراز رضایت کردند. به اعضای کمیته فنی گفتم که نباید در این جلسه حاضر شوم چرا که ارتباط کاری با این کمیته ندارم و هیچ حکمی دریافت نکردم. بنده آبرویم را وسط گذاشتم و برای کار در تیم ملی امید وارد شدم.

اما پس از بازی مقابل عربستان انتقادات زیادی انجام شد.

بعد از 40 سال و برای دومین بار تیم امید راهی مرحله دوم انتخابی المپیک شده است. ولی هیچ کسی به این مسئله اشاره نکرد و همه 20 دقیقه پایانی دیدار مقابل عربستان را دیدند. کار من بر اساس آمار است و تمام مسائل را به صورت دقیق می‌گویم. به صراحت اعلام می‌کنم تیم شکست خورده امید در رقابت‌های آسیایی را با انواع ناکامی‌هایی که متحمل شده بود در اختیار گرفتم و در کل 28 جلسه تمرین کردیم. صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها با این تیم شکست خورده یک نوع پیروزی است.متاسفانه برخی از مسئولان این موضوع را ندیدند.



به طور صریح بگویید موضوع مایلی‌کهن چه می‌شود؟

ما آبرویمان را وسط گذاشتیم و به این کار وارد شدیم. مایلی‌کهن بزرگ ما و پشتوانه‌ای برای تیم ملی امید است. نبود او به تیم‌مان ضرر می‌زند و با مایلی‌کهن صحبت خواهیم کرد.

این روزها بحث مدرک مربیگری شما خیلی زیاد مطرح می‌شود. در این مورد چه صحبتی دارید؟

از سال 2002 تمام مدارج مربیگری و کلاس‌های آموزشی آمریکا را طی کردم و مدرک A مربیگری آمریکا را دریافت کردم. نمی‌دانم این داستان چیست. چطور کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام شرایط آمریکا را می‌پذیرد الا این مدرک مربیگری. نامه‌ای که AFC در این زمینه ارسال کرده را خواندم. در این نامه نمی‌گوید مدرک را قبول ندارم بلکه می‌گوید خاکپور تجربه مربیگری در سطح ملی را ندارد! مگر می‌شود AFC تصمیم بگیرد چه کسی مربی ما باشد؟ مگر قبل از این علی دایی و علیرضا منصوریان که هدایت تیم‌های ملی را بر عهده داشتند مدرک مربیگری آنها A آسیا بود؟ مدرک مربیگری افشین قطبی دقیقا از همان جایی گرفته شده که من مدرک گرفتم. چرا ایرادی به مدرک آنها گرفته نشد؟ منظورم این است که یک عده در حال هدایت اذهان مردم هستند. شاید این اتفاقات به خاطر این است که مقابل این مسئله که دو بازیکن برای تیم ما بازی نکنند،‌ ایستاده‌ایم.

در نهایت تصمیم شما برای رفع این مشکلات چیست؟

اجازه بدهید ببینیم شرایط چطور می‌شود و در آینده در مورد این مسائل دقیق‌تر صحبت خواهیم کرد.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...