نسخه چاپی

مصلی دیگر جا ندارد، 300 ناشر در انتظار جا!

قائم مقام نمایشگاه كتاب تهران با بیان اینكه مصلی (محل برگزاری نمایشگاه كتاب) فقط برای ۲۱۰۰ ناشر جا دارد، گفت: بیش از ۳۰۰ ناشر هم در لیست انتظارند ولی هنوز نتوانسته‌ایم فضایی برای حضورشان فراهم كنیم.

به گزارش نما، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایخبرنگار مهر، با اعلام اینکه امروز ۸ اردیهبشت نمایشگاه مصالح ساختمانی که از ۴ روز قبل در شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شده بود، به پایان می‌سد، درباره تحویل این فضا برای آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: ما یک جدول زمانبندی برای نمایشگاه کتاب تهران داریم، جلسه‌ای هم با مسئولان نمایشگاه مصالح ساختمانی برگزار کردیم و قرار است از آخر وقت همین امروز، کار تخلیه شبستان را آغاز و تا عصر فردا آنجا را ترک کنند.

وی با بیان اینکه این کار میسر است چرا که حجم ساخت و ساز غرفه‌ها در این نمایشگاه چندان قابل توجه نبوده است، افزود: بلافاصله ظرف ۲۴ ساعت سازه‌های جدید برای نمایشگاه کتاب تهران در شبستان نصب خواهد شد و با اینکه پیشتر اعلام کرده بودیم از ۱۲ اردیبهشت پذیرای ناشران خواهیم بود، تلاش خواهیم کرد یک روز زودتر و از ۱۱ اردیبهشت ناشران شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به حضور بپذیریم؛ کما اینکه همین الان هم کار ساخت غرفه‌های خودساز در محوطه مصلی در حال انجام است.


قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به تهیه نقشه نهایی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران درباره تعداد ناشران داخلی حاضر در نمایشگاه بیست و هشتم نیز گفت: با توجه به اینکه امروز آخرین روز تائید نهایی پرداخت هزینه غرفه‌های ناشران داخلی است، لذا آمار قطعی هنوز مشخص نیست اما فکر می‌کنم امسال ما پذیرای حدود ۲۱۰۰ ناشر داخلی باشیم.

شهرام‌نیا که پیشتر به خبرنگار مهر گفته بود «بیش از ۲۷۰۰ ناشر در بخش ناشران داخلی و حدود ۱۴۰ ناشر در بخش بین‌الملل ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند» درباره علت ریزش قابل توجه ناشران داخلی که حضورشان در نمایشگاه قطعی شده است، اینگونه توضیح داد: واقعیت این است که فضا، این اجازه را به ما نمی‌دهد. متاسفانه همین الان هم حجم تقاضا خیلی بیشتر از اینهاست ولی ما به دلیل محدودیت‌هایی که در فضای نمایشگاهی داریم، ناچاریم شرایط پذیرش ناشران را البته در چارچوب ضوابط شورای سیاستگذاری، به صورت سختگیرانه‌تری اِعمال کنیم.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: همین الان ۳۰۰، ۴۰۰ ناشر که شرایط حداقلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران را دارند، در لیست انتظار هستند و به شدت پیگیرند بلکه بتوانند غرفه‌ای در نمایشگاه داشته باشند ولی متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم فضای جدیدی برای جانمایی آنها اضافه کنیم.

وی همچنین در مورد وضعیت بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: تا الان بالغ بر ۲۳۰ تُن کتاب به مصلی ارسال و در گمرک نمایشگاه ترخیص شده است. ارسال این محموله‌ها همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه برخی ناشران خارجی خودشان در زمان حضور در نمایضشگاه، کتاب‌هایشان را به نمایشگاه می‌آورند و معمولاً این کار در چند روز آخر انجام می‌شود.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...