نسخه چاپی

عملیات نیروهای مردمی یمن در خاك عربستان

شماری از نظامیان سعودی در عملیات نیروهای مردمی قبیله همدان بن زاید در مرزهای عربستان و یمن كشته یا زخمی شدند.

به گزارش نما، صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ چندین گروه مبارزان قبیله همدان بن زاید دیروز با عبور از خطوط و استحکامات نظامیان سعودی در منطقه نجران ، به یک گشتی نیروهای عربستان حمله کردند ، که در این درگیری یک افسر ارشد و تعدادی از سربازان سعودی کشته شدند.

منابع یمنی گفتند : این گروه پس از این عملیات با وجود حملات شدید توپخانه‌ای و هوایی سعودی‌ها توانستند به پایگاههای خود بازگردند. تلویزیونی المنار اعلام کرد، با وجود اینکه شمار قربانیان حملات سعودی - آمریکایی به محله مسکونی کریتر در عدن واقع در جنوب یمن به ۲۰ شهید و ۷۰ زخمی رسیده است ، پیشروی نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در استانهای مأرب و تعز نیز ادامه دارد.

در همین حال سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: جنگنده های متجاوز به یمن از تسلیحات ممنوعه بین المللی برای هدف قرار دادن بخش هایی از صنعا استفاده کردند. شرف غالب لقمان با بیان اینکه حملات عربستان سعودی به یمن شدیدتر از قبل شده و میزان تخریب ها افزایش یافته است، افزود:رژیم آل سعود تاکنون بیش از ۳۱۲۵ بار مناطق مختلف یمن را بمباران ، گلوله باران یا موشک باران کرده است.

وی ادامه داد: در این حملات ۴۸۰ خانه هدف قرار گرفته و ویران شده است و ۵۱ تاسیسات دولتی از جمله ۹ بیمارستان نیز تخریب شده اند.

اوضاع انسانی فاجعه بار در یمن
با حمله جنگنده های سعودی به یمن، امیدها درباره توقف درگیری ها و امدادرسانی کمرنگ شده و امدادرسانان اوضاع انسانی را در یمن فاجعه بار خواندند. سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ اوضاع یمن را فاجعه بار خوانده است.

وزیر حقوق بشر یمن نیز با تایید فاجعه آمیز بودن اوضاع این کشور اعلام کرد جنگ و پیامدهای ناشی از آن که موجب تخریب زیرساخت ها در یمن به ویژه در استان های عدن ، ضالع و تعز شده است این کشور را یکصد سال به عقب رانده است.

با ادامه تجاوزات هوایی عربستان سعودی به یمن، مردم خشمگین یمن در صنعا پایتخت این کشور به خیابانها آمدند و حملات مرگبار سعودیها را محکوم کردند. این حملات بیش از همه مناطق مسکونی را هدف قرار می دهد و تا کنون حدود سه هزار غیرنظامی را شهید کرده است که بسیاری از آنها زن و کودک هستند.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...