نسخه چاپی

اعتراض یك مقام آمریكایی به سركرده منافقین

«دنیل بنجامین» مقام سابق وزارت خارجه آمریكا در اعتراض به دعوت از «مریم رجوی» سركرده گروهك تروریستی منافقین به جلسه استماع كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، از حضور در این نشست انصراف داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «دنیل بنجامین» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که قرار بود در جلسه استماع کنگره به عنوان کارشناس شرکت کند، در اعتراض به دعوت از سرکرده منافقین، از شرکت در این جلسه انصراف داد.

مریم رجوی (عضدانلو) سرکرده گروهک تروریستی منافقین قرار است روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا شرکت کند.

شرکت وی در نشست «داعش: تعریف دشمن» که در کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و تجارت» کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود، به دعوت نمایندگان حامی این گروهک در کنگره صورت گرفت.

به گزارش فارین پالیسی، «دنیل بنجامین» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و هماهنگ‌کننده این وزارت در امور ضد تروریسم روز دوشنبه(دیروز) که برای حضور در این نشست دعوت شده بود، از حضور در جلسه استماع انصراف داد.

این مقام سابق در بیان علت عدم حضور خود در نشستی به همراه سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت: «من در استماع درباره داعش شرکت نخواهم کرد چرا که می‌دانم مجاهدین خلق هیچ تجربه و تخصصی درباره داعش ندارد. تمرکز خاص مجاهدین برای دهه‌ها ایران بوده است در نتیجه جای تعجب است که هدف از حضور رجوی در این میزگرد چیست».

«بنجامین» با اشاره به خروج نام این گروهک از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا در سال ۲۰۱۲ افزود: «خارج شدن از این لیست، به این معنا نیست که این گروه ناگهان مورد اعتماد شده و ارزش تعامل داشته باشد».

انصراف از حضور این مقام سابق آمریکایی تنها مورد تغییر برنامه جلسه پرحاشیه و سوال‌برانگیز استماع ۹ اردیبهشت کمیته مسائل خارجی مجلس نمایندگان نبوده است.

پیش از این قرار بود این جلسه با حضور ویدئو کنفرانسی سرکرده گروهک تروریستی منافقین، به همراه «رابرت فورد»، سفیر سابق آمریکا در سوریه، «دنیل بنجامین» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و «ولید فارز» عضو ارشد گروه پارلمانی فراآتلانتیک برای مقابله با تروریسم برگزار شود.

اما به گزارش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، این برنامه اینطور تغییر یافته که نشست استماع در دو نوبت برگزار می‌شود و ابتدا فورد و فارز در یک نشست جداگانه شرکت کرده و پس از آن سرکرده گروهک تروریستی ساکن پاریس از طریق ویدئو کنفرانس در نشست حضور می‌یابد.

با وجود مخالفت‌ها درباره دعوت از مریم رجوی به این جلسه، برخی نمایندگان کنگره و حامیان منافقین این دعوت را کار درست و قابل دفاعی خواندند. «برد شرمن» عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره اینکه این گروهک قبلا در لیست تروریسم قرار داشته ‌گفت: «آنچه مربوط به گذشته بوده، تمام شده است.

فارین پالیسی در این گزارش با بیان آنکه ادعاهای گروهک تروریستی درباره برنامه هسته‌ای بارها غیرمعتبر بوده،‌ نوشت: «دولت اوباما اعتقاد داشت که اطلاعات غلطی که مجاهدین خلق ارئه داد، تلاشی برای از بین بردن مذاکرات هسته‌ای اخیر با ایران بوده است».

البته «برد شرمن» نماینده کنگره از ایالت کالیفرنیا مدعی است که اطلاعات این گروهک تروریستی جزئیات و اطلاعات خوبی درباره تاسیسات حساس هسته‌ای ایران به آمریکا داده است.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...