نسخه چاپی

پیروزی بزرگ حزب‌الله بر تكفیری‌ها بدون شلیك یك گلوله

نیروهای رزمنده حزب‌الله در منطقه القلمون سوریه موفق شدند بدون درگیری، به اهداف تعیین شده خود دست یابند و تروریست‌های تكفیری را به فرار وادار كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بسیج و استقرار میدانی و نظامی ده تیپ حزب‌الله در چند روز گذشته در منطقه القلمون سوریه در غرب این کشور و رشته کوه‌های شرقی در مرزهای لبنان و سوریه که با هماهنگی ارتش لبنان و ارتش سوریه صورت گرفت، شرایطی را رقم زد که نیروهای رزمنده حزب‌الله به اهداف خود بدون درگیری دست یابند.
نیروهای رزمنده ده تیپ حزب‌الله بعد از فرار عناصر مسلح گروه‌های تروریستی تکفیری در تاریکی شب از مواضع خود به سوی «تپه مسعود» و «بلندی‌های شهرک عرسال» لبنان، در این مواضع مستقر شدند و موقعیت خود را تثبیت کردند. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان پیشتر در یک سخنرانی مهم تأکید کرده بود که بعد از ذوب شدن برف‌ها و فرا رسیدن فصل بهار نبرد با تروریست‌های تکفیری در منطقه القلمون سوریه حتمی است.
اکنون این اظهارات سید حسن نصرالله با اجرای مرحله اول مراحل چهارگانه عملیات نیروهای رزمنده حزب در نبرد سرنوشت ساز القلمون به ثمر نشست.
یک فرمانده میدانی حزب‌الله به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله دوم این عملیات در چند روز آینده شروع خواهد شد.
به گفته وی این حمله از چهار محور با هدف تنگ کردن عرصه بر عناصر مسلح گروه‌های تروریستی تکفیری در «تله مسی» و اطراف آن صورت می‌گیرد.
این عملیات بعد از تثبیت کامل نیروهای رزمنده حزب‌الله در مواضع آزاد شده و آماده سازی نیروهای رزمی و تجهیزات نظامی لازم از جمله توپخانه و موشک شروع خواهد شد.
فرمانده میدانی حزب‌الله گفت: با وجود اینکه نبرد آزادسازی تپه راهبردی مسعود مشرف بر منطقه جغرافیایی گسترده در القلمون سخت خواهد بود اما به زودی شاهد آزادی آن خواهیم بود.
وی اظهار داشت: گروه‌های تروریستی تکفیری از بیش از چهار سال قبل تاکنون (آغاز بحران سوریه) بر این تپه راهبردی که از چشم ارتش سوریه دور بوده، سیطره داشته‌اند.
حزب‌الله لبنان همچنین یک مرکز نظامی وابسته به جبهه تروریستی النصره را در منطقه الزبدانی منهدم کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری «جنوب لبنان»، حزب‌الله لبنان در واکنش به هدف قرار گرفتن یک منزل درحومه لاذقیه که تعدادی از عناصر این حزب در آن حضور داشتند، ضربه محکمی به عناصر تروریستی جبهه النصره در منطقه الزبدانی وارد کرد.
از سوی دیگر نیروهای حزب‌الله و نخبه ارتش سوریه شنبه‌شب در عملیاتی ویژه اتاق عملیات تروریست‌ها در حومه شهر ادلب را هدف گرفتند که طی آن علاوه بر شماری از تروریست‌ها، تعدادی از سران تکفیری‌ها نیز به هلاکت رسیدند. گفته می‌شود «ریاض الاسعد» در میان کشته‌ها است.
در این عملیات درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله با نیروهای تروریستی در مقر فرماندهان تروریست‌ها صورت گرفت که در نتیجه این درگیری‌ها 19 تن از جمله چند فرمانده و همچنین چهار افسر ترک کشته شدند.
اخبار ضد و نقیض از کشته شدن ریاض الاسعد از فرماندهان بلند پایه گروهک ارتش آزاد و حضور جسد وی در میان کشته شده‌ها حکایت دارد.
پیشروی‌های ارتش سوریه
ارتش سوریه طی عملیاتی در غوطه شرقی در حومه دمشق موفق شد بر منطقه «میدعا» و مزارع اطراف آن مسلط شود.
نیروهای ارتش در این عملیات تعداد زیادی از تروریست‌ها و ادوات متعلق به آنها را نیز منهدم کرد.
در حومه حماه نیز جنگنده‌های سوری مراکز وابسته به گروه‌های مسلح را هدف قرار دادند و تعداد زیادی از تروریست‌ها از جمله «محمد خالد الشیخ» سرکرده گروه موسوم به «الزبیر» را به هلاکت رساندند.
در حلب، حمص، لاذقیه و درعا نیز نیروهای ارتش موفق به پیشروی و وارد کردن تلفات سنگین به تروریست‌ها شدند.
نیروهای مردمی نیز دو روستا در حومه «الحسکه» را پس از درگیری با تروریست‌ها به تصرف خود درآوردند.
سایر رویدادها
* پس از چهار سال، سوت قطار گردش بار دیگر در دمشق طنین‌انداز شد و این قطار سفر خود به گردشگاه‌های حومه پایتخت سوریه را از سر گرفت.
* سازمان مبارزه با تروریسم فرانسه اعلام کرد تعداد تروریست‌های فرانسوی که تاکنون در عراق و سوریه کشته شده‌اند به 104 تن رسیده است.
* مذاکرات ژنو 3 با هدف حل و فصل بحران سوریه امروز در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز می‌شود.
* آمریکا و ترکیه از دهه اول ماه می جاری (اوایل اردیبهشت) آموزش و تسلیح 15 هزار عنصر مسلح را برای اعزام به سوریه آغاز خواهند کرد.

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...