نسخه چاپی

بودجه وزارت آموزش و پرورش ۲ برابر شد

به گزارش نما به نقل از مهر، علی زرافشان صبح سه شنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش استان ایلام اظهار داشت: دولت توجه جدی به آموزش و پرورش کشور دارد و در این رابطه نیز طی سالهای اخیر بودجه این وزاتخانه از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان داشت: هرچند دولت به مسائل آموزش و پرورش توجه ویژه و جدی دارد ولی همه مسائل و مشکلات حل نشده است و درصد هستیم برنامه ها و سیاستهای جدیدی برای ارتقای آموزش و در کشور اجرایی کنیم.

این مسئول عنوان کرد: یکی از مهمترین سیاستهای جدید آموزش و پرورش سیاست مشارکت است که این مهم در ابعاد مختلف آموزش و پرورش باید مود توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این سیاست از مشارکت یک دانش آموز گرفته تا ایجاد تفاهم نامه با دیگر دستگاه های اجرایی و...را شامل می شود که باید مسئولان آموزش و پرورش در این بخش تلاش بیشتری انجام دهند.

زرافشان عنوان کرد: یکی از مهمتریت اولویتهای آموزش و پرورش در سال جاری توسعه متوازن رشته های تحصیلی است که در این زمینه نیز آموزش کشور نیازمند تغییر است چراکه هم اکنون طب تحصیل در رشته تجربی در کشور بالا است و در تعداد دیگری از رشته طب تحصیل کمتر است.

معاون وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: یکی از مهمترین سیاستهای وزارت آموزش و پرورش توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش است و در این زمینه نیز تفاهم نامه های خوبی با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای کشور ...امضا شده است.

وی تصریح کرد: توسعه کیفی آموزش از دیگر سیاستهای اجرایی در آموزش و پرورش است و در این زمینه نیز باید از مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی استفاده شود.

زرافشان عنوان کرد: هم اکنون پوشش تحصیلی در مقطع اول متوسطه در استان ایلام ۹۶ درصد و در مقطع دوم متوسطه ۸۹ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین پوشش تحصیلی در بین دانش آموزان مقطع اول متوسطه در کشور ۹۴ درصد و در بین دانش آموزان مقطع دوم متوسطه ۸۲ است.

زرافشان در بحث ساخت مدرسه و فضای آموزشی نیز اظهار داشت: باید در ساخت مدرسه طوری کیفیت لحاظ کشور تا یک مدرسه حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ سال ماندگاری داشته باید نه اینکه بعد از یک مدت کوتاه نیازمند تخریب و بازسازی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در بخش هزینه ها نیز باید مدیریت هزینه وجود داشته باشد یعنی اینکه فقط صرف اعتبار و پول برای اجرای برنامه ها کافی نیست و باید با مدیریت دقیق نسبت به اجرای برنامه ها پرداخت.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...