نسخه چاپی

40 مهاجر دیگر در دریای مدیترانه غرق شدند

سخنگوی سازمان نجات كودكان اعلام كرد كه مهاجرانی كه روز سه شنبه به جزیره سیسل در ایتالیا رسیدند، اعلام كردند كه 40 مهاجر همراه آنها طی سفر در دریای مدیترانه غرق شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، برخی از 194 نجات یافته از این سفر که از کشورهای غنا، مالی، گامبیا، سنگال و ساحل عاج بودند اعلام کردند که این افراد طی این سفر غرق شدند.

این مهاجران در حالی بار دیگر در دریای مدیترانه غرق شدند که جامعه جهانی نسبت به بحران مهاجران در دریای مدیترانه هشدار داده اند.

بر اساس این گزارش،به تازگی شناوری حامل 700 پناهجو که از لیبی عازم ایتالیا بود، در آب های لیبی و در 120 مایلی جزیره لامپدوسا ایتالیا واژگون شد. این فاجعه به یکی از ناگوارترین سوانح مرگبار در بحران ده ها ساله مهاجرت در جنوب مدیترانه تبدیل شد.

کمیسیون اروپا نیز پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد: مادامی که شرایط جنگ و سختی در همسایگی ما چه نزدیک و چه دور وجود داشته باشد، مردم همچنان به دنبال پناهگاه امن در اروپا خواهند بود. مادامی که کشورهای مختلف اروپایی اقدامات جدی انجام ندهند، جان انسان های زیادی در خطر قرار خواهد گرفت.

پیشتر دبیرکل سازمان ملل بر لزوم انجام عملیات و اقدامات مشترک نجات از سوی کشورهای اروپایی با هدف جلوگیری از غرق شدن مهاجران غیرقانونی تاکید کرده بود. بان کی مون بر لزوم تضمین یک روند عملیات نجات از سوی اروپایی ها در دریای مدیترانه تاکید کرد.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...