نسخه چاپی

استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد

استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شدعملكرد وزیر آموزش و پرورش كه باعث شده تاكنون دو كارت زرد نمایندگان را دریافت كند و در یك قدمی استیضاح قرار گیرد ظاهراً با وساطت هیات رئیسه مجلس قرار نیست در صحن علنی خانه ملت برگزار شود.

به گزارش نما، حسین نقوی حسینی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اعلام کرده که هیأت رییسه مجلس استیضاح وزیر آموزش و پرورش را نپذیرفته است اما با توجه به شرایط امیدی به مدیریت فعلی آموزش وپرورش نیست.

استیضاح علی اصغر فانی به عنوان وزیری که بیشترین انتقاد را بعد از محمد رضا نعمت زاده و علی ربیعی در میان نمایندگان دارد در شرایطی در هیأت رئیسه مجلس مسکوت شده که رئیس جمهور و سخنگوی دولت خبر از اصلاحات جدی در مورد وضعیت معلمان آن هم در هفته معلم داده اند.

ظاهراً پس از نامه های بسیار برای حل مشکلات فرهنگیان به وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهور پاسخ ندادن به مطالبات، نمایندگان درخواست کننده استیضاح وزیر آموزش و پرورش که مطالبه خانواده یک میلیون نفری را پیگیری می کردند مطلع شدند که دیگر قرار نیست نامه استیضاحی از هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شود و مجلس سر سازگاری با دولت یازدهم برای استیضاح وزرا دارد.

ظاهراً سخنان علی لاریجانی، رئیس مجلس در گفت وگو با امضا کنندگان استیضاح نتوانست نمایندگان را قانع کند و جلسات متعدد با وزیر نیزچندان نتیجه بخش نبود که کار پیگیری مجدد استیضاح را روی غلتک انداخت، اما عضو فراکسیون فرهنگیان در واکنش به پاسخ ندادن به این درخواست اعلام کرد که هیأت رئیسه مجلس قرار نیست استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بپذیرد.

در میان استدلال های مطرح شده روی سخن با مباحث مدیریتی «فانی» است اما ظاهراً هیأت رئیسه اعتقاد دارد که نباید در شرایط اقتصادی فعلی کشور همه بار آموزش و پرورش را به دوش یک نفر انداخت چرا که بسیاری از کارها نیاز به بودجه داشته و باید در حوزه برنامه ریزی دولت به آن توجه بیشتری شود.

استیضاح کنندگان نیز می گویند فعلاً دستشان به وزیر می رسد ولی از دولت ناراحت هستند چراکه دولت و سایر وزارتخانه ها هم باید کمک کنند تا مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

حال با وعده های جدید دولت به قشر زحمت کش معلم آن هم در هفته ای با این عنوان شاید این گمانه زنی دور از دسترس نباشد که« مطالبات اقشار مختلف تنها در هفته های موسوم قابل پیگیری است نه در کل سال !!»

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...