نسخه چاپی

اعمال نفوذ برخی قدرت‌ها مانع مبارزه با فساد می‌شود

معاون اول قوه قضاییه اعمال نفوذ برخی قدرت‌های بزرگ و غربی در سازمان‌های بین المللی را مانع مبارزه جدی با فساد و اعمال حقوق بشر واقعی دانست و گفت: تغییر در وظایف و مسئولیت‌های سازمانهای بین المللی از ضروریات امروز دنیاست.

به گزارش نما به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در دیدار با رئیس دستگاه نظارت و بازرسی کشور دانمارک ضمن خوش آمدگویی به اعضای این هیئت ابراز امیدواری کرد این نوع تعاملات سبب انتقال تجربیات موفق و تبادل نظرات مشترک باشد. باید سازمانهای بین المللی در زمینه مبارزه با فساد جدی تر و فعال تر ظاهر شوند.

محسنی‌اژه ای افزود: در زمینه مبارزه با فساد نیز باید بازتعریف مشخصی از فساد و مقابله با آن انجام شود ضمن اینکه در فضای مجازی و سایبری نیز نیازمند قوانین جدید و تعریف فساد سایبری هستیم و امیدواریم با کارگروه کارشناسی بتوانیم تعریف مشخص حقوقی در خصوص فساد سایبری داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر حضور فعال ایران در جامعه بین المللی گفت: ایران کشوری مستقل، منضبط و پایبند به قوانین حقوق بشر است که ظلم و ظالم را نمی پذیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ایران به معنای واقعی از حقوق بشر در ایران و تمام دنیا دفاع می کند و متاسفیم که می بینیم جوامعی داعیه حقوق بشر جهانی دارند ولی در مقابل ظلم بشری سکوت می کنند.

وی کشته و زخمی شدن کودکان و زنان غیرنظامی در یمن را نمونه بارز سکوت جوامع بین المللی در مقابل ظلم کشور عربستان دانست و گفت: مردم مظلوم یمن حتی از دریافت دکتر، دارو و تجهیزات پزشکی هم محروم هستند.

محسنی اژه ای یادآور شد: امروز بعضی جوامع بین المللی اعتبار خود را نزد جهان و مردم از دست داده اند زیرا در مقابل بدترین ظلم ها سکوت اختیار کرده اند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه از هیئت آمبودزمان دانمارکی تقاضا کرد که مدت زمان بیشتری در ایران اقامت کنند تا اطلاعات بیشتر و بهتری از کشور ایران حاصل کنند.

وی همچنین در ادامه تبادل نظر با رئیس نظارت و بازرسی کشور دانمارک، روند مبارزاتی این کشور را در زمینه فساد بخصوص فساد اداری جویا شد که رئیس نظارت دانمارک نیز در پاسخ گفت: در کشور ما فسادی وجود ندارد، البته در گذشته وجود داشته است اما اکنون به نقطه ای رسیده ایم که در کشور ما فسادی نیست.

در ادامه این دیدار اورگن استین سورنسن رئیس دستگاه نظارت و بازرسی کشور دانمارک گفت: مدت سه سال است که رئیس آمبودزمان کشور دانمارک هستم و این سنت دیرینه ماست که با سایر کشورهای دنیا تبادل تجربه و همکاری داشته باشیم.

وی امضا تفاهم نامه بین آمبودزمان دانمارک و ایران در سال گذشته را علل ادامه ارتباط با ایران دانست و گفت: امیدواریم قبل از ترک تهران به زمینه های بیشتر همکاری در قالب تفاهم نامه برسیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن سمینار مقابله با فساد در سازمان بازرسی کشور ایران افزود: سازمان ما یک نهاد کاملا غیرسیاسی است که هدف آن همکاری با سایر کشورها و از جمله ایران و تبادل نظر و اشتراک تجربیات موفق است.

سورنسن با تایید سخنان معاون اول قوه قضاییه مبنی بر تغییرات بین المللی در زمینه مبارزه با فساد گفت: باید تغییرات ساختار از داخل شروع و به سطح بین المللی برسد.

وی با بیان اینکه مدت ۶۰ سال است آمبودزمان دانمارک تاسیس شده است افزود: قصد و نیت این نهاد مبارزه نبوده است و هدف آن پیشگیری از بروز فساد در جامعه است و کنترل مواردی که غیرقانونی و غیرمنصفانه باشد.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...