نسخه چاپی

ویزای شنگن برای شهروندان امارات لغو شد

لغو ویزای شنگن برای شهروندان اماراتشهروندان امارات از روز پنجشنبه 7 ماه می (17 اردیبهشت) می توانند بدون نیاز به دریافت ویزای شنگن، به اروپا سفر كنند.

به گزارش نما، عصرایران به نقل از مطبوعات امارات، دارنده ویزای شنگن می تواند بدون محدودیت وارد 26 کشور اروپایی شود.
با تصمیم جدید اتحادیه اروپا، شهروندان کشور امارات برای ورود به کشورهای محدود شینگن، نیازی به دریافت این ویزا ندارند.

قرار است امروز چهارشنبه در بروکسل، قرارداد لغو ویزای شنگن میان امارات و اتحادیه اروپا امضا شود. این قرارداد از فردا پنجشنبه اجرایی می شود. قبل از این پارلمان اروپا نیز به لغو ویزا رای مثبت داده بود.

26 کشور اروپایی محدوده ویزای شنگن شامل اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس هستند.

با این اتفاق، تعداد گردشگران اماراتی در کشورهای اروپایی افزایش می یابد. هم اکنون 150 هزار اروپایی در امارات زندگی می کنند.

وزارت خارجه امارات نیز از مدتی پیش برنامه ای را با هدف آگاه سازی شهروندان از شرایط سفر به اروپا در وضعیت لغو ویزای شنگن آغاز کرده بود.

امارات هم اکنون تنها کشور خاورمیانه است که از چنین امکانی برخوردار شده است.
این موضوع می تواند به رشد روابط و همکاری ها میان اروپا و امارات در زمینه های مختلف و در راس آنها اقتصاد و سیاست کمک کند.

وزارت خارجه امارات از مدت ها پیش گفته بود در حال تلاش برای لغو ویزای شنگن برای شهروندان اماراتی است.
در ابتدای هفته جاری هم وزیر خارجه امارات در توئیتر نوشت: "دستاورد جدید برای دیپلماسی امارات ... لغو ویزای شینگن برای اماراتی ها به زودی."

سفارت ایتالیا در ابوظبی هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد شهروندان اماراتی می توانند از روز پنجشنبه بدون نیاز به ویزای شنگین وارد کشورهای محدوده این ویزا شوند.

در بیانیه سفارت ایتالیا آمده است این اقدام در راستای تقویت روابط میان امارات و اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

۱۳۹۴/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...