نسخه چاپی

عدم امكان قانونی برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب در 31 اردیبهشت

عکس خبري -عدم امكان قانوني برگزاري مجمع عمومي خانه احزاب در 31 ارديبهشت

تغییرات اساسنامه خانه احزاب باید به تأیید كمیسیون ماده 10 احزاب برسد و پس از آن ملاك عمل قرار گیرد، لذا برگزاری قانونی مجمع عمومی در عصر همان روز مجمع فوق العاده غیرممكن است.

به گزارش نما ،پیرو صدور نامه ای از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خطاب به معاون سیاسی وزارت کشور و اعلام 4 شرط برای حضور در مجمع عمومی خانه احزاب؛ امروز صبح محمد حسین مقیمی میزبان نمایندگانی از این جبهه بود.
در نشست امروز که با حضور مرتضوی کیاسری که مسئولیت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده را بر عهده دارد و نیز محمد نبی حبیبی، کمال سجادی، احمد کریمی اصفهانی و اعظم حاجی عباسی برگزار شد؛ دو طرف به تبادل نظر پرداختند و گزارشی از چگونگی برگزاری مجمع عمومی فوق العاده ارائه شد.
این در حالی است که عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به خبرنگار نما گفت: قرار است تغییر اساسنامه در جلسه صبح پنجشنبه 31اردیبهشت در مجمع فوق العاده بررسی شود که در صورت تصویب تغییرات باید به تأیید کمیسیون ماده 10 احزاب برسد و پس از آن ملاک عمل قرار گیرد، لذا برگزاری قانونی مجمع عمومی در عصر همان روز غیرممکن است.
محمد مهدی اسلامی خاطر نشان کرد: تغییر شتابزده اساسنامه خانه احزاب ممکن است خود موجب اختلافات جدید شود و چنین تغییری مستلزم صرف زمان مکفی برای کسب نظرات اعضا و بررسی چگونگی حل و فصل مفاد اختلافی است.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه یکسان انگاری وزن یک حزب 3 نفره تازه تأسیس که هیچ عضوگیری نداشته است با احزاب فراگیر در هنگام اخذ رأی، از جمله مفاد تنش زایی بوده است که در صورت تغییر آن در مجمع عمومی فوق العاده، نمی تواند بدون طی مراحل قانونی ملاک قرار گیرد و مستلزم تدبیر بیشتری است.
اسلامی یادآور شد: عدم اصلاح مفاد موجود در اساسنامه نیز منجر به تکرار لشکرکشی با احزاب فاقد هویت حزبی برای بهره برداری خاص از خانه احزاب خواهد شد.
گفتنی است در نامه جبهه پیروان خواسته شده بود خانه احزاب باشگاهی از احزاب کشور باشد و محلی برای ابزار جناحی شدن نگردد و هیچ گونه رقابتی برای قبضه کردن آن توسط برخی احزاب صورت نپذیرد و اداره آن به صورت مشارکت همه احزاب باشد و نیز تصریح شده بود این جبهه نظر دارد اساسنامه موجود باید تغییر کامل یابد و هیاتی موقت برای تهیه آن تشکیل شود و پس از ارسال پیش‌نویس برای تشکل‌های واجد شرایط و کسب نظرات و پیشنهادت تشکل‌ها و احزاب و تصویب آن توسط مجموعه احزاب و تشکل‌ها، مجمع و باشگاه احزاب جایگاه و شکل مطلوب خود را پیدا کند.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...