نسخه چاپی

واكنش آمریكا به شرط 24 روزه ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در مورد شرط ایران مبنی بر قرار دادن مهلت بیست و چهار روزه در صورت نیاز به بازرسی از تأسیسات های هسته ای ایران، بدون رد آن پیشنهاد، موضع خنثی در پیش گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه که در آن موضوعات مختلفی در مورد جریان مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت دیگر جهانی مطرح شد، در پاسخ به خبرنگاران در مورد شرط ایران مبنی بر تعیین مهلت بیست و چهار روزه پیش از دسترسی بازرسان سازمان انرژی اتمی به سایت های هسته ای ایران و در صورت مشکوک بودن آژانس نسبت به نقض احتمالی مندرجات توافق نامه هسته ای، سعی داشت از پاسخگویی در مورد این موضوع خودداری کند.

این طرح ایران که از طرف مذاکره کنندگان فرانسوی به خبرنگاران درز کرده بود، موضوعی نبود که سخنگوی وزارت خارجه بتواند بسادگی بدون پاسخگویی از آن عبور کند و پس از سؤال های پی در پی خبرنگاران مجبور به عقب نشینی شد و بدون رد این طرح، اظهار داشت: موضع ما در این مورد خنثی است.

خبرنگاران از این پاسخ وی قانع نشدند و به رد یا قبول این پیشنهاد ایران از طرف وزارت خارجه آمریکا اصرار کردند که وی در واکنش به این اصرار خبرنگاران اظهار داشت: ما همواره گفته ایم در ملاء عام مذاکره نمی کنیم و اظهارات من در خصوص موارد مطروحه، نوعی مذاکره عمومی محسوب می شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در مورد هر پیشنهاد که به بیرون درز کرده باشد حاضر به گفتن بله یا خیر در مورد آن نیستیم؛ ما این کار را بر سر میز مذاکرات انجام خواهیم داد.

وی گفت: جزئیات نحوه بازرسی از سایت های هسته ای در حال بررسی است و انتظار می رود به راه حلی دست یابیم که به ما و سازمان انرژی اتمی اطمینان لازم در مورد شفاف سازی داده و دسترسی به سایت های هسته ای ایران را ممکن سازد.

۱۳۹۴/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...