نسخه چاپی

نماینده مردم اراك در گفتگو با نما :

312 نفر از كسانی كه خودروهای میلیاردی داشتند سبد كالا دریافت كردند

عکس خبري -312 نفر از کساني که خودروهاي ميلياردي داشتند سبد کالا دريافت کردند

محمدحسن آصفری گفت : 312 نفر از كسانی كه خودروهای میلیاردی داشتند سبد كالا دریافت كردند ، بعد می بینیم برخی از جامعه كارگری ما و افرادی كه در روستا ها زندگی می كنند به اینها سبد كالا تعلق نگرفت.

به گزارش نما ، حذف یارانه ‌نقدی یکی از گره‌های اقتصادی دولت محسوب می‌شود که با اشتباهات و ابهامات، این گره کورتر شده و انگار قرار نیست تکرار آن اشتباهات پایان بپذیرد. دولت چند وقتی هست اعلام کرده حذف یارانه نقدی را کلید زده اما معیار خود را برای حذف اعلام نکرد. قطعا برای انجام کار مهمی مانند حذف یارانه نقدی خانوارها متر و معیار مشخصی وجود دارد. آنهایی که بی‌سر و صدا در حال حذف شدن از لیست یارانه نقدی هستند حتما باید ویژگی‌هایی داشته باشند که دولت مجاب شده آنها را حذف کند. در اقتصاد نمی‌توان عبارت کلی «پردرآمد» را به کار برد و به وسیله آن اقدامی کرد. قطعا این افراد با یک معیار مشخص از سوی دولت از لیست یارانه‌بگیران حذف شده و می‌شوند. سوال اساسی این است که آن متر و معیار چیست؟ اگر برای حذف خانوارها از فهرست یارانه‌بگیران قاعده‌ای وجود نداشته باشد که هرج و مرج به وجود می‌آید و قطعا برای چنین کار با اهمیتی دولت قاعده‌ای را تعریف کرده است اما آن قاعده و متر و معیار چیست؟ دولت قانونا باید پاسخ این سوال را بدهد تا هرگونه ابهامی قبل از «مساله شدن» برطرف شود. آیا دولت، سقف درآمدی را ملاک قرار داده یا اینکه مسائلی چون حساب بانکی و تعداد مسافرت‌های خارجی و ارزش ملک و املاک و دارایی‌ها را مد نظر قرار داده است؟
محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما درباره اشتباه محاسباتی دولت در حذف یارانه نقدی برخی از افراد کم درآمد در اردیبهشت ماه گفت : متاسفانه با وجود اینکه مجلس برای حذف یارانه دهک های پردرآمدها قانون وضع کرده است یک بی تدبیری در دولت در حال وقوع است در طی یکی دو سال گذشته دولت نه تنها به مصوبه مجلس در خصوص حذف دهکهای پردرآمد عمل نکرده بلکه شرایط ثبت نام برای افرادی که از ثبت نام یارانه جا مانده بودند بخوبی فراهم نشد درحالی که بیشتر این افراد از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند باید آنها بتوانند براحتی یارانه خودشان را دریافت کنند.
وی ادامه داد : امروز ما شاهد هستیم از نقاط مختلف کشور با نمایندگان تماس گرفته می شود و اعلام می کنند دولت که قرار بود یارانه اقشار ثروتمند جامعه را حذف کند نه تنها این کار را نکرده بلکه آمده بخشی از جامعه را که نیازمند این یارانه بودند را ناگهانی قطع کرده است من خواهش می کنم دولت در این باره تصمیم درستی بگیرد اگر قرار است یارانه افرادی هم قطع شود با تحقیق و شناسایی درست یارانه دهک های پردآمد را حذف کنند ، متاسفانه همان بازی که در زمان توزیع سبد کالا پیش آمد در حال تکرار شدن است ما اطلاع داریم افرادی با پورشه و ماشین های گران قیمت برای دریافت سبد کالا مراجعه کردند ،طبق آمارهای که خود دولت داده است 312 نفر از کسانی که خودروهای میلیاردی داشتند سبد کالا دریافت کردند ، بعد می بینیم برخی از جامعه کارگری ما و افرادی که در روستا ها زندگی می کنند به اینها سبد کالا تعلق نگرفت.
نماینده مردم اراک خاطرنشان کرد : ما قرار بود در بحث اجرای قانون هدفمندی یارانه ها فاصله بین غنی و فقیر را حذف کنیم ، امروز افرادی در کشور هستند که درآمدی به جز این یارانه ها ندارند و در لیست حذف یارانه قرار گرفتند ما حتما با دعوت از مسولان مرتبط از دولت این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد و نباید حقی از روستائیان و افراد محروم کشور گرفته شود.

۱۳۹۴/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...