نسخه چاپی

نحوه دریافت اقامت در تركیه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تركیه مراحل جدید اقدام جهت دریافت اقامت كوتاه مدت و بلندمدت تركیه توسط اتباع خارجی را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه مراحل جدید اقدام جهت دریافت اقامت کوتاه مدت و بلندمدت ترکیه توسط اتباع خارجی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بنا بر اطلاع واصله از اداره کل مهاجرت وزارت کشور ترکیه از تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1394 مطابق با 18 مه 2015 کلیه درخواست‌های اتباع خارجی برای اقامت در ترکیه و یا تمدید اقامت بایستی از طریق مراجعه متقاضیان به سامانه www.goc.gov.tr انجام پذیرد.

دیگر اطلاعات مفید در این زمینه به شرح ذیل می‌باشد؛

الف - برای کسانیکه اولین بار درخواست اقامت می‌کنند:

برای این متقاضیان 5 مرحله به شرح ذیل پیش بینی شده است:

1- مراجعه به سامانه www.goc.gov.tr ؛ 2- تکمیل فرم مربوطه در سامانه و چاپ فرم تکمیل شده؛ 3- واریز کردن هزینه مربوطه که مبلغ آن توسط سامانه مشخص می‌شود، در بانک‌ها و مراکزی که مشخص شده است؛ 4- حضور شخص متقاضی جهت مصاحبه دقیقاً در ساعت و زمانی که توسط سامانه مشخص می‌شود. ضروری است فرد متقاضی فرم چاپ شده، رسید پرداخت هزینه و کلیه اسناد لازم را به هنگام مصاحبه همراه داشته باشد. 5- پس از انجام مصاحبه در صورت تایید مدارک، اجازه اقامت از طریق پست برای متقاضی ارسال خواهد شد.

ب- برای کسانی که درخواست تمدید مهلت اقامت خود را دارند:

این افراد باید حداکثر 60 روز قبل از پایان تاریخ اقامت خود اقدام کنند. در این مورد نیازی به حضور متقاضی و انجام مصاحبه نیست.

برای این منظور نیز 5 مرحله به شرح ذیل پیش بینی شده است:

1-مراجعه به سامانه www.goc.gov.tr؛ 2- تکمیل فرم مربوطه در سامانه و چاپ فرم تکمیل شده؛ 3- واریز کردن هزینه مربوطه که مبلغ آن توسط سامانه مشخص می‌شود، در بانک‌ها و مراکزی که مشخص شده است؛ 4- ارسال فرم چاپ شده، رسید پرداخت هزینه و کلیه اسناد با پست به نشانی مربوطه؛ 5- در صورت تایید مدارک، تمدید اجازه اقامت از طریق پست برای متقاضی ارسال خواهد شد.

پ-سایر ملاحظات:

1-برای کسانی که درخواست‌های خود را قبل از تاریخ 28 اردیبهشت فرستاده‌اند به همان روش قبلی اقدام خواهد شد، لیکن باید درخواست خود را مجدداً از طریق سامانه www.goc.gov.tr ثبت کنند.

2- این رویه کلیه درخواست‌های اقامت کوتاه مدت و بلندمدت بیش از 90 روز در ترکیه (از جمله درخواست تغییر نوع اقامت و یا درخواست تمدید اقامت دانشجویی) را شامل می‌شود.
3- اشکالات احتمالی در شروع رویه جدید نباید اسباب نگرانی متقاضیان شود و مسئولان ذیربط قول داده‌اند همکاری کامل را با آنها مبذول خواهند داشت.

۱۳۹۴/۳/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...