نسخه چاپی

انهدام باند جعل اسناد و اسكناس در كرمان

دادستان عمومی و انقلاب كرمان گفت: باند سازمان یافته جعل اسناد و اسكناس و خرید و فروش اموال مسروقه در كرمان شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دادخدا سالاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی دریافت خبرهایی مبنی بر فعالیت یک باند 6 نفره جعل اسناد، جعل اسکناس و خرید و فروش اموال مسروقه در سطح استان کرمان و کشور شناسایی اعضای این باند در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرا و پلیس آگاهی کرمان 6 نفر از متهمان اصلی این باند شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: این افراد اقدام به سرقت خودروهای گران قیمت، جعل اسناد دولتی، جعل اسناد مالکیت اراضی و املاک، جعل گواهینامه، جعل شناسنامه، جعل کارت پایان خدمت، جعل ابلاغ و کارت شناسایی کارکنان دولت، جعل دسته چک بانکی و جعل اسکناس های رایج کشور از جمله ریال، دلار، یوهان و یورو می کردند.

دادستان کرمان با اشاره به این که این افراد در سایر استان های کشور از جمله هرمزگان نیز اقداماتی داشته اند، گفت: اعضای باند خودروهای گران قیمت سرقتی را با مدارک جعلی به فروش می رسانند و حتی با چک های جعلی اقدام به خرید خودروهای گران قیمت می کردند.

وی تصریح کرد: رفع توقیف از خودروهای توقیف شده نزد مقامات قضایی و انتظامی با استفاده از اوراق جعلی از دیگر اقدامات این باند بوده است.

سالاری ارزش اموال کشف شده از این باند را میلیاردها ریال ذکر کرد و گفت: تحقیقات درباره مدت زمان فعالیت این باند، همدستان احتمالی آنها و سایر اقدامات اعضای آن در دست انجام است.

وی بیان کرد: اعضای این باند جوان، حرفه ای و تحصیل کرده هستند و دستگاه های پیشرفته اسکن و چاپ را در اختیار داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر پنج نفر از اعضای این باند در زندان هستند و یک نفر از آنها با قرار تامین آزاد است.

دادستان کرمان گفت: کار شناسایی مالباختگان و اعاده وسایل سرقتی به آنها نیز در دست انجام است.

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...