نسخه چاپی

طلب 750 میلیاردی میزان از پدیده

عضو كمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی از طلب 750 میلیارد تومانی موسسه مالی و اعتباری میزان از شركت پدیده شاندیز خبر داد.

به گزارش نما به نقل از اترک نیوز، موسی الرضا ثروتی ، عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس افزود: سه شنبه هفته جاری جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت پدیده و مدیرعامل موسسه میزان در راستای حل مشکلات میزان خواهیم داشت.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی افزود: موسسه میزان مبلغ 750 میلیارد تومان از پدیده شاندیز طلب دارد که در صورت وصول این طلب بخش زیادی از مشکلات این موسسه رفع خواهد شد.
ثروتی با اشاره به اینکه رسانه ای شدن ارائه تسهیلات از سوی موسسه میزان به شرکت پدیده شاندیز موجب بروز مشکلاتی برای این موسسه مالی و اعتباریی شد، اضافه کرد:اگر دادستانی اجازه فروش سهام به پدیده شاندیز را بدهد این شرکت نیز با پرداخت بدهی خود می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات میزان را برطرف کند.
وی اضافه کرد: عدم فعالیت شرکت پدیده شاندیز موجب نارضایتی هایی از سوی مردم شده و تماس های مکرری برای پیگیری موضع از سوی وی داشته اند که به همین منظور هفته آینده جلسه ای با حضور نمایندگان سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و مدیرعامل موسسه میزان و مدیرعامل پدیده شاندیز در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار می شود.
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای انحلال موسسه مالی و اعتباری میزان اشاره کرد و گفت: انحلال میزان به ضرر سپرده گزاران این موسسه و همچنین کارمندان آن است.
ثروتی با بیان اینکه مدیرعامل موسسه میزان و وکیل این موسسه هنوز انحلال این موسسه را نپذیرفته اند، گفت: در صورت انحلال این موسسه سود سپرده ها به مشتریان این موسسه پرداخت نمی شود و تنها اصل سپرده از سوی بانکی که عاملیت این موسسه را قبول کند، پرداخت می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در صورت انحلال موسسه میزان همچنین یک هزار و 400 نفر از پرسنل این موسسه نیز بیکار می شوند.
ثروتی در خصوص انتشار اخباری در خصوص ادغام این موسسه با بانک صادرات نیز گفت: طی جلسه ای که با هماهنگی وی هفته گذشته با حضور نمایندگان سه استان خراسان و تهرانفر، معاون رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد، مسئولان بانک صادرات ادغام موسسه میزان با بانک صادرات را نپذیرفته اند .
وی خاطرنشان کرد: موضوع ادغام از سوی شورای امنیت کشور به بانک مرکزی ابلاغ شده است و اگر موسسه میزان در مهلت زمانی که تعیین شده است نتواند با یکی از بانک ها ادغام شود ناگزیر منحل می شود.

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...