نسخه چاپی

نصرالله: از ایران و سوریه تشكر می‌كنم

سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان از ایران و سوریه به خاطر پیروزی مقاومت در نبرد با رژیم صهیونیستی وآزاد سازی جنوب لبنان تقدیر و تشكر كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی در شهر نبطیه در جنوب این کشور ایراد می‌کند.

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان هم اکنون به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار در حال پخش است.

سید حسن نصرالله سخنان خود را با درود و رحمت به انبیاء و اولیای الهی آغاز کرد.‬

به خانواده قربانیان حمله تروریستی عربستان تسلیت می‌گویم

وی در ادامه با خیرمقدم به حاضران و تقدیر و تشکر از مردم به خاطر شرکت در مراسم سالگرد پیروزی بر رژیم صهیونیستی در زیر نور آفتاب و تبریک به مردم مجاهد نبطیه گفت ما هرگز جانفشانی ها و فداکاری های مردم نبطیه را فراموش نمی کنیم اما اجازه دهید پیش از ورود به سخنرانی در این جشن بزرگ، لازم می دانم به خانواده های قربانیان در قطیف تسلیت بگویم‬ و برای مجروحان این حادثه دردناک تروریستی شفای عاجل آرزو می‌کنم‬. همچنین از پروردگار متعال می خواهم تا به خانواده های ما در قطیف در برابر این توطئه ها صبر و ایستادگی عنایت فرماید.

این روزها ، روزهای پیروزی خون بر شمشیر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۰ و فرار صهیونیست ها از جنوب لبنان گفت: این پیروزی و این جشن را لازم می دانم به تمام مسلمانان و مسیحیان و به ملت لبنان و تمام ملت های عربی و اسلامی تبریک بگویم‬‎ . همچنین لازم می دانم میلاد سیدالشهداء حضرت امام حسین(ع) را تبریک بگویم همچنین مناسبت ولادت حضرت زین العابدین امام سجاد(ع) و میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) را به شما تبریک و تهنیت عرض کنم.‬‎ همچنین سالروز میلاد امام مهدی(عج) را تبریک عرض می‌نمایم.این روزها، روزهای پیروزی خون بر شمشیر است، لازم می دانم این مناسبت را به تمام خانواده های شهدا و مجروحان و تمام مردمی که در این مدت ایستادگی و مقاومت کردند، تبریک بگویم‬‎.

از ایران و سوریه به خاطر پیروزی مقاومت تشکر می‌کنم

همچنین لازم می دانم در اینجا از تمام کسانی که در پیروزی مقاومت سهیم بودند از امام موسی صدر تا تمام رهبران و فرماندهان حزب الله تقدیر کنم‬‎. همچنین لازم می دانم از دوستان وفادارمان یعنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه تقدیر و تشکر کنم‬‎. جا دارد در اینجا از کسانی که در تاسیس حزب الله نقش داشتند از سید عباس الموسوی، شیخ راغب حرب، شهید عماد مغنیه و سایر رزمندگان مقاومت تقدیر کنم.‬‎ابتدا لازم می دانم از آن مرحله صحبت کنم تا بتوانیم از تجربه به دست آمده استفاده کنیم چرا که هر آنچه تا امروز شاهدش هستیم، نشان می دهد تاریخ در حال تکرار شدن است‬‎ اما با عناوین و اسامی مختلف‬‎. لازم می دانم در این مرحله به نسلی که حضور نداشتند، اما ادامه دهنده آن مسیر هستند، اوضاع را تبیین کنیم تا آنها بتوانند ضمن بهره گرفتن از تجربیات، مسئولیت های کنونی را هم پذیرا باشند‬‎.

زمانی که اشغالگری در سال ۱۹۸۲ حاصل شد، لبنانی ها در تفسیر و درک آن رویداد دچار اختلاف نظر داشتند برخی لبنانی ها درک و فهم واضحی از مساله داشتند و به درستی تشخیص دادند که هدف از اشغالگری چه بوده و خطر اسرائیل را درک کردند‬‎.

‫از این رو، آنها هر آنچه را که گفته می شد باور نمی کردند اما متاسفانه کسانی هم بودند که جریان های مختلف بر آنها تاثیر می گذاشت و برخی هم بودند که بر این اشغالگری ها تکیه بسته بودند و آرزو و آمالی در پس آن می جستند از این رو به اتفاق اشغالگران وارد مناطق اشغال شده می شدند و در جنایات آنها مشارکت می کردند‬‎.

مقاومت از کجا شکل گرفت

‫برخی از آنها این همکاری را با اسرائیل تا روز ۲۵ می سال ۲۰۰۰ ادامه دادند، برخی دیگر هیچ مشکلی در این اشغالگری نمی دیدند،‌اما با آن هم همکاری نمی کردند‬‎. اما دسته دیگر بودند که به صورت کاملا بی طرفی را انتخاب کرده بودند و هر آنچه اتفاق می افتاد، برایشان اهمیتی نداشت.‬‎و حتی به این بسنده می کردند تا مشکلات شخصی خود را حل کنند، اما گروهی هم بودند که فهم و درک درستی داشتند و این خطر را به درستی درک کردند و بر اساس این درک، موضع خود را هم به درستی تشخیص داده بودند از اینجا بود که مقاومت شکل گرفت‬‎ . از بیروت پایتخت لبنان و از منطقه ضاحیه(جنوب بیروت) و صیدا و منطقه بقاع غربی و منطقه راشیا‬‎.

و این مقاومت ادامه یافت برخی از مردم در مقاومت سهیم بودند و درک درستی از مقاومت داشتند اما در این راه هیچ کاری نمی کردند، ولی کسانی هم بودند که به مقاومت ایمان داشتند و گام در راه مقاومت نهادند و ایمان داشتند که می توانند پیروزی را رقم بزنند و دشمن را فراری دهند و آن چه رخ داده، نمی تواند سرنوشت آنها باشد.‬‎ از همان زمان شکل گیری مقاومت، لبنانی ها در بیان مواضع سیاسی و رسانه ای خود دچار چند دستگی شده بودند‬‎ برخی سخن می گفتند که اسرائیلی ها دوست و همپیمان آنها هستند، بلکه حتی فراتر از آن تصور می کردند که اسرائیل نجات بخش آنهاست‬‎ . از این رو، زمانی که می خواستند در خصوص تجاوز اسرائیل به لبنان سخن بگویند، این اصطلاح را توجیه می کردند و مسئولیت را بر دوش مقاومت می نهادند و می گفتند که آنچه اسرائیل انجام می دهد تنها در حد یک واکنش به عملکرد مقاومت است.‬‎

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...