نسخه چاپی

قیمت طلا كاهش یافت

طلا در بازار جهانی پس از اینكه دومین كاهش هفتگی را پشت سرگذاشت، تحت تاثیر دورنمای تغییر سیاست پولی آمریكا كه دلار را به بالاترین سطح در یك ماه گذشته رساند، با كاهش روبرو شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلا در بازار جهانی پس از اینکه دومین کاهش هفتگی را پشت سرگذاشت، تحت تاثیر دورنمای تغییر سیاست پولی آمریکا که دلار را به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رساند، با کاهش روبرو شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1202 دلار رسید و تا ساعت 11 صبح به وقت محلی 1205 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 1205 دلار در مقایسه با 1204 دلار در روز جمعه، معامله شد.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 0.5 درصد کاهش یافت و به 240.35 یوان در هر گرم (1206 دلار در هر اونس) رسید.

بهای معاملات آتی طلا هفته گذشته 1.7 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از 24 آوریل به این سو بود.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده اگر روند رشد اقتصادی مطابق با پیش بینی‌های او باشد، نرخهای بهره امسال افزایش خواهند یافت. نرخ تورم به سوی سقف دو درصد این بانک پیش می‌رود. نرخ تورم قیمتهای مصرف کننده در آوریل 0.3 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد در دو سال گذشته بود. اگرچه رشد تورم تقاضا برای طلا به عنوان یک پناهگاه مطمئن برای سرمایه را افزایش می‌دهد اما از سوی دیگر بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت این فلز برای سرمایه گذاری لطمه می‌زند و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

شاخص دلار بلومبرگ روز جاری 0.2 درصد افزایش یافت و به 1181.92 واحد رسید. این شاخص هفته گذشته 2.6 درصد صعود داشت که بزرگترین صعود از سپتامبر سال 2011 به این سو بود.

در بازارهای فیزیکی، تقاضا برای طلا در سراسر آسیا اندک بود زیرا سرمایه گذاران در حال سرازیر کردن پول به سوی بازارهای سهام هستند که بازده بالاتری دارند.

تقاضا برای جواهرات طلا در هند در نیمه دوم امسال ممکن است کاهش پیدا کند زیرا تقویم هندو نشان می‌دهد شمار مناسبتهای که برای برگزاری جشنهای عروسی در نظر گرفته می‌شوند، در مدت مذکور 40 درصد کاهش خواهد یافت.

تداوم ضعف تقاضا در بازارهای فیزیکی هر گونه صعود قیمت طلا را محدود خواهد کرد.

گولدمن ساش در گزارش جدیدی به مشتریانش اعلام کرد انتظار دارد صعود ارزش دلار ادامه پیدا کند و افزایش تدریجی نرخهای واقعی آمریکا قیمت طلا را با کاهش بیشتری مواجه کند. این بانک بهای معاملات را 1180 دلار در سه ماه آینده، 1150 دلار در شش ماه آینده و 1050 دلار در هر اونس در 12 ماه آینده پیش بینی کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 17.0785 دلار در هر اونس معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 1145 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با یک درصد کاهش، 781 دلار بود.

۱۳۹۴/۳/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...