نسخه چاپی

آماده سازی مرز مهران برای اربعین

فرماندار شهرستان مهران با اشاره به اینكه از هم اكنون در حال آماده كردن شهرستان برای اربعین سال جاری هستیم، گفت: طرحهای توسعه ای مختلفی در سطح پایانه مرزی مهران آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، مراد ناصری فرماندار مهران گفت: مرز بین المللی مهران یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور است که هم اکنون روزانه پنج هزار زائر و هزاران کامیون کالا در این مرز رفت و آمد دارند که نشان از امنیت و نزدیک بودن این مرز برای رفتن به شهرهای عراق دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مرز مهران در سال گذشته مورد استقبال چشمگیر مردم سراسر کشور در ایام اربعین بوده، در سال جاری از همین حالا در حال اجرای برنامه های مختلف برای حل مشکلات سال گذشته هستیم.

فرماندار مهران عنوان کرد: اولین و مهمترین برنامه ما در شهرستان بحث راهسازی است که هم اکنون نقاط حادثه خیز مهران به ایلام در بخشهای مختلف در حال بر طرف شده هستند و در حال اجرای کردن چهار بانده کردن مسیر ایلام به مهران هستیم.

ناصری افزود: در بحث راهسازی با توجه ویژه مسئولان کشوری اعتبارات خوبی برای این بخش اختصاص یافته که امیدواریم تا اربعین سال جاری بخش مهمی از راههای شهرستان آماده شوند.

وی تصریح کرد: در بحث امکانات رفاهی نیز در شهرستان چند نقطه برای ایجاد سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده که این مهم نیز در حال محقق شدن است و کارها به خوبی پیش می رود.

فرماندار مهران بیان داشت: توسعه پایانه مرزی یکی از مهمترین اقدامات ما برای اربعین سال جاری است چرا که فضای فیزیکی پایانه در حال گسترش است و فضای کنونی جوابگوی زائران در زمان اربعین نیست.

ناصری به بخش زیرساخت های پایانه نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرحهای روشنایی، آبرسانی، اصلاح جاده و میدان پایانه، ایجاد یک پل در کنار پل زائر و ...در حال اجراست که در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار مهران به طرح منطقه آزاد تجاری مهران نیز اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون در مجلس است و خود این طرح می تواند سرآغازی برای توسعه پایانه مرزی مهران برای اربعین سال آینده باشد چراکه بسیاری از زیرساختها با تصویب این طرح ساخته می شود.

ناصری در پایان به حل شدن مشکلات صادرات کالا از مرز مهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون بخش زیادی از مشکلات بر طرف شده و صادرات روال عادی گذشته را طی می کند.

۱۳۹۴/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...