نسخه چاپی

نمونه‌ای از بصیرت مرحوم ابوترابی

مرحوم ابوترابی ۱۸ تیر ۷۸ مسیر كاروانش را كه از حرم امام خمینی(ره) تا حرم امام رضا(ع) قرار بود طی كنند تغییر داد و وقتی ولی فقیه گفتند مردم در راهپیمایی شركت كنند به همراه كاروانش به راهپیمایی آمد.

به گزارش نما ، خوب‌نژاد جانشین مؤسسه پیام آزادگان در نشست خبری که به مناسبت پاسداشت مرحوم ابوترابی، سید آزادگان که با حضور خبرنگاران مختلف امروز برگزار شد، گفت: مراسم گرامیداشت ارتحال حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی و پدرش سید عباس و یادواره شهدای آزاده به همت مؤسسه پیام آزادگان برگزار خواهد شد.

وی گفت: 10 سال از رحلت مرحوم ابوترابی می‌گذرد و موضوعی که باعث می‌شود ما برای او مراسم بگیریم صرفاً یک علاقه نیست بلکه اهداف بزرگتری را دنبال می‌کنیم.

خوب‌نژاد افزود: مرحوم ابوترابی قبل از پیروزی انقلاب از مبارزین فعال بود و در طول حیاتش زیست پاکی داشت که اگر بخواهیم در پاکدستی الگویی ارائه دهیم حجت‌الاسلام ابوترابی اگر اول نباشد نفر دوم خواهد بود او سلوک عرفانی‌اش را بین مردم جامعه انجام می‌داد و با ضعیفان و محرومین نشست و برخاست می‌کرد.

جانشین مدیر مؤسسه پیام آزادگان ادامه داد: ابوترابی چهره‌ای بود که حتی به دشمنان هم توهین نمی‌کرد و بسیار فرد بابصیرتی بود جالب است بدانید در 18 تیر 78 وی مسیر کاروانش را که از حرم امام خمینی (ره) تا امام رضا (ع) قرار بود طی کنند تغییر داد و وقتی که ولی فقیه گفت مردم در راهپیمایی شرکت کنند به همراه کاروانیانش به راهپیمایی آمد و گفت من می‌خواستم به زیارت امام معصوم بروم در حالی که جانشین او نیاز به یاری داشت و ما به این دلیل مسیرمان را عوض کردیم.

وی گفت: حجت‌الاسلام ابوترابی آن روز که مردم فتنه‌گران را برای همیشه خاموش کردند از خودش بصیرت سیاسی و ملی نشان داد.

خوب‌نژاد ادامه داد: مرحوم ابوترابی نمونه بارز یک روحانی بود که مدیریت بحران داشت و در اسارت توانست تزریق امیدواری به اسرا کند و فضا را در آن شرایط سخت معنوی کرده و مدیریت کند و به گونه‌ای که دل تعدادی از بعثی‌ها را نیز نرم کرد و به راه اسلام هدایت نمود.

وی گفت: ابوترابی سخنرانی‌هایی در اسارت داشت که در قالب یک کتاب منتشر شده و چند کتاب نیز در مورد آن به بازار آمده است اما متأسفانه همچنان در مورد آزادگان و شخص او بسیار کم کار شده است.

جانشین مدیر مؤسسه پیام آزادگان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام ابوترابی که در روزیکشنبه 10 خرداد ساعت 17 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این مراسم از 18 عنوان کتاب با موضوع آزادگان و حجت‌الاسلام ابوترابی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: ما اسرایی داشتیم که بعد از اسارت به شهادت رسیدند و حتی تعدادی از آنها در همان روزهای اسارت شهید شدند که پیکرشان 10 سال بعد از آزادی اسرا مبادله شد و در حقیقت جسدشان نیز در سالی در اسارت بود که بین آنها پیکر شهید پیراینده بعد از این همه سال همچنان سالم بود که حتی یکی از روحانیون وابسته به حزب بعث اذعان کرده بود که او از اولیای خداست.

۱۳۹۴/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...