نسخه چاپی

"تانك‌ها بدون روادید به اروپا می‌روند"!

معاون نخست وزیر روسیه با به تمسخر گرفتن تحریم سفر برخی مقامات روسیه به اروپا و آمریكا، گفت: تانك‌ها برای ورود به اروپا نیاز به روادید ندارند.

به گزارش نما ، العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: "دیمیتری راگازین" معاون نخست وزیر روسیه در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه تلویزیونی "روسیا ۱" پخش شد با اشاره به صادر نکردن روادید برای برخی مقامات روسی برای سفر به اتحادیه اروپا گفت: من همواره در این خصوص شوخی می کنم. آنها به ما روادید نمی دهند و تحریم هایی به ما تحمیل کرده اند. بسیار خوب،‌ اما تانک ها به روادید نیاز ندارند!

معاون نخست وزیر روسیه به تمسخر غربی ها و بیان اظهارات تحریک آمیز و انتقادات پیاپی از آنان شهرت دارد.

راگازین که از فعالان شبکه اجتماعی تویتر است، روز گذشته در یادداشتی نوشت: روسیه غرب را تهدید نمی کند و نیازی به تهدید از سوی روسیه نیست، چون بدون شک غرب بر اثر حملات همجنسگرایان و گروهک تروریستی داعش نابود خواهد شد.

وی یکی از ده ها مسؤول روسی و اوکراینی است که هدف تحریم های غرب قرار گرفته اند، اموال آنها بلوکه شده و از دریافت روادید سفر به اتحادیه اروپا و آمریکا محروم شده اند.

از سوی دیگر روزنامه روسی "گازیتا" در یادداشتی نوشت: روسیه ترانزیت ناتو از طریق ارضی خود را متوقف کرده است.

در این یادداشت آمده است که "دیمتری مدودیف" نخست وزیر روسیه روز دوشنبه گذشته حکم توقف ترانزیت سلاح و تجهیزات جنگی ناتو از طریق خاک این کشور را امضا کرده است.

گفته می شود این تصمیم به علت پایان یافتن مدت قطعنامه بین المللی شماره ۱۳۸۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمایت از نیروهای ناتو در افغانستان که در سال های گذشته چند بار تمدید شده بود، اتخاذ شده است.

دولت روسیه در سال ۲۰۰۹ با تقاضای آمریکا مبنی بر اجازه حمل کالاهای تدارکاتی ناتو به افغانستان، از طریق خاک خود موافقت کرده بود.

این روزنامه نوشت: آمریکایی ها اینک ناچارند در جستجوی راه های دیگری برای انتقال سلاح و تجهیزات نظامی خود از افغانستان باشند.

۱۳۹۴/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...