نسخه چاپی

صدور حكم اعدام برای ۸ تكفیری در مصر

دادگاه جنایی الزقازیق برای ۸ نفر از عناصر گروه های مسلح در سینا به اتهام دست داشتن در قتل نیروهای امنیتی مصر حكم اعدام صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری سما، دادگاه جنایی الزقازیق (دایره تروریستی) برای ۸ نفر از اعضای گروه های مسلح در سینا به خصوص «عادل حباره» متهم به قتل ۲۵ سرباز مصری حکم اعدام صادر نمود.

جلسه دادگاه به ریاست قاضی «صلاح حریز» و عضویت دو مستشار قضایی به نام های «شریف برکات» و «احمد مصطفی» برگزار شد.

دادستانی به این متهمان، اتهاماتی از قبیل عضویت در گروه های تکفیری و در اختیار داشتن ۴ بمب دست ساز و ۲۰۳ گلوله و نیز تبلیغات و تحریک مردم به خشونت علیه نیروهای پلیس و ارتش را وارد کرده است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی مصر گزارش داد که ارتش این کشور موفق شد ۷ تکفیری را به قتل رسانده و ۳۸ نفر دیگر را بازداشت و ۱۹ بمب دست ساز را خنثی سازد.

این منبع اظهار داشت: ارتش مصر همچنین توانست بزرگ ترین کمین امنیتی را در نزدیکی روستای الظهیر که محل تجمع گروه های تروریستی در جاده مواصلاتی بین مرکز پلیس الشیخ زوید و روستای الجوره در جنوب شیخ زوید است، ایجاد نماید و نیروهای ارتش ضربات پیشگیرانه ای به عناصر بیت المقدس در دو روستای الجوره و الظهیر واقع در جنوب شیخ زوید وارد آوردند.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش نیز حکم اعدام ۶ تن از رهبران گروه تروریستی انصار بیت المقدس اجرایی شد.

دادگاه عالی نظامی مصر مارس گذشته حکم اعدام صادره علیه ۷ نفر در پرونده «عرب شرکس» و حبس ابد ۲ نفر دیگر را تائید و با اعتراض متهمان در قضیه مربوط به حمله به نیروهای مسلح و اجرای عملیات های تروریستی علیه این نیروها و تاسیسات آنها مخالفت کرده بود.

در همین رابطه گروه تروریستی انصار بیت المقدس که پس از بیعت با داعش به «ولایت سینا» تغییر نام داده است، در بیانیه ای قضات مصر و کارکنان دستگاه قضایی این کشور را تهدید به قتل کرد.

منطقه سینا طی دو سال اخیر شاهد تشدید حملات علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر بوده که تا کنون تعداد زیادی از این نیروها در این حملات کشته و یا زخمی شده اند و مسئولیت بیشتر این حملات را گروه تروریستی انصار بیت المقدس بر عهده گرفته است.

این در حالی است که عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ماه گذشته نیز وضعیت فوق العاده و مدت زمان منع آمد و شد در مناطق شمال سینا را به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کرد.

۱۳۹۴/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...