نسخه چاپی

پاسخ به چند پرسش نظام وظیفه ای

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی می گوید كه فعلا قانونی مبنی بر كسر خدمت متاهلین وجود ندارد و صرفا متاهلینی كه فرزند دارند طبق ضابطه می توانند از این كسری استفاده كنند.

به گزارش نما یکی از حوزه های پر مشکل که سوالات بسیاری در آن مطرح می شود، سازمان نظام وظیفه عمومی است. این بار هم کاربران مشمول، سوالاتی را از مسئولان این سازمان داشته اند که پاسخ آن ها به شرح زیر داده شده است.

یکی از کاربران اینطور سوال کرده بود که آیا کسر خدمت برای تمامی متاهلین است یا فقط در مورد متاهلینی است که فرزند دارند؟

سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی می گوید که فعلا قانونی مبنی بر کسر خدمت متاهلین وجود ندارد و صرفا متاهلینی که فرزند دارند طبق ضابطه می توانند از این کسری استفاده کنند.

سوال دوم مربوط به معافیت تحصیلی بود. یکی از کاربران نوشته بود: «سال ۹۰ به سربازی رفتم و اواسط سربازی با اجازه ناجا از معافیت تحصیلی استفاده کردم. آن زمان سربازی ۱۸ ماه بود. ولی الان ۲۱ ماه شده است. در صورت بازگشتن به خدمت کدام قانون برای من اعمال می شود؟

سردار کریمی در این باره به خبرآنلاین می گوید: هر زمانی که سرباز مشمول بشود، ضوابط طبق قانون همان سال برای او اجرا می شود پس در این مورد، این فرد باید ۲۱ ماه خدمت بگذراند.

سوال پرتکراری که مطرح شده بود این بود که با این که اعلام شده بود کسری خدمت نخبگان پابرجاست، اما هنگام مراجعه به آن ها گفته می شود که قانون سال جدید ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول در سازمان نظام وظیفه این مورد را نفی می کند و می گوید: کلیه نخبگان می توانند با مراجعه به مراکز اعلام شده نیروهای مسلح، پروژه های تحقیقاتی خود را انتخاب کنند و طرح برای سالجاری هم در حال اجراست.

۱۳۹۴/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...