نسخه چاپی

آیت‌الله نوری همدانی: اجازه بازدید از مراكز نظامی نوعی ذلت است

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینكه دشمن به زیاده‌خواهی عادت كرده است، گفت: درخواست آمریكا برای بازید از مراكز نظامی ما زیاده‌خواهی است و اگر این اجازه داده شود، نوعی «ذلت» است و باید در مقابل دشمن به گونه‌ای رفتار كنیم كه عزت ما حفظ شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آيت‌الله حسين نوري‌همداني ظهر امروز در ديدار با اعضاي ستاد برگزاري تجمع طلاب در مدرسه فيضيه قم که در حمايت از منويات مقام معظم رهبري در مورد مذاکرات هسته‌اي برگزار مي‌شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران داراي محکمات و اصولي است که بايد به آن توجه داشته باشيم.

استاد برجسته حوزه علميه با اشاره به اينکه نخستين رکن انقلاب ديني و مذهبي بودن آن است، افزود: مردم مطابق با فطرت خود انقلاب را قبول کرده‌ و در ازاي آن خون و جوانان خود را فدا کرده‌اند.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي ادامه راه انبياء و پيامبر اکرم (ص) است، خاطرنشان کرد: مردمي بودن انقلاب دومين رکن مهم آن است؛ يکي از اصول انقلاب اين است که علماء زير پرچم هدايت امام خميني (ره) جمع شدند و اين انقلاب را زمينه‌سازي کردند.

آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به اينکه علماء بزرگ در مقابل وظايف اجتماعي هيچگاه سکوت نکرده‌اند، تصريح کرد: امروز هم مانند گذشته نبايد در مقابل جريان‌ها ساکت باشيم چراکه اين کار جرم است.

استاد برجسته حوزه علميه با بيان اينکه بايد جبهه قوي و اتاق فکري در حوزه علميه تشکيل شود، گفت: بايد براساس اين تفکرات هميشه در صحنه باشيد و در زمينه امر به معروف و نهي از منکر فعاليت داشته باشيد.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينکه بايد از طريق منطق و اسلام با انحرافات مقابله شود، اظهار داشت: بايد يک جبهه در حوزه علميه قم تشکيل شود؛ بايد شعبه‌اي با کمک جامعه مدرسين در حوزه علميه تشکيل شود، اين جبهه بايد به‌دور از ايجاد اختلافات و ايجاد چند صدايي در حوزه علميه، با انحرافات مخالفت کند.

آيت‌الله نوري‌همداني با بيان اينکه فقها رهبران اجتماع هستند، گفت: علماء بايد به عنوان حرکت‌دهنده جامعه فعاليت داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علميه در ادامه سخنانش با اشاره به اينکه يکي از ارکان و اصول انقلاب اسلامي حفظ عظمت و عزت اسلام است، ادامه داد: بايد در مقابل دشمن به گونه‌اي رفتار کنيم که عزت ما حفظ شود؛ دشمن به زياده‌خواهي عادت کرده است. درخواست آمريکا براي بازديد از مراکز نظامي ما زياده‌خواهي است و اگر اين اجازه داده شود، نوعي ذلت است.

آيت‌الله نوري همداني افزود: دشمن مي‌خواهد با دانشمندان هسته‌اي ما صحبت کند، بايد به آن‌ها بگوئيم مگر شما اجازه مي‌دهيد، ما با دانشمندان شما صحبت کنيم؟ دانشمندان ما به صورت بومي و با تلاش خود توانسته‌اند، به علم هسته‌اي برسند که بسيار کار مهمي است.

۱۳۹۴/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...