نسخه چاپی

پیوستن فرمانده پلیس ویژه تاجیكستان به داعش

فرمانده نیروی ویژه پلیس تاجیكستان كه تقریبا یك ماه پیش ناپدید شده بود سر از گروه تكفیری داعش در سوریه درآورد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، گزارش‌ها حاکیست که یک فرمانده نیروی ویژه پلیس تاجیکستان (اومون) به گروه تروریستی داعش پیوسته است.از وضعیت «گل‌مراد حلیمف» از فرماندهان نیروی ویژه پلیس تاجیکستان از حدود یک ماه پیش تاکنون اطلاعی در دست نبود اما حالا او در یک کلیپ ویدیویی ظاهر شده و اعلام کرده که در سوریه است و به داعش پیوسته است.

وی در این کلیپ ویدیوئی به زبان روسی برخی از مقامات ارشد تاجیک را به مرگ تهدید می‌کند و می‌گوید: نیروهای خراسان برای کشتن شما خواهند آمد. ما شریعت را در تاجیکستان بنا خواهیم کرد.خراسان نام منطقه‌ای است که به گفته گروه تکفیری داعش شامل افغانستان، پاکستان و سرزمین‌های اطراف است و داعش از آن به عنوان "ولایت خراسان" نام می‌برد.

مقامات تاجیکستان هنوز واکنشی به این وئدیو و اظهارات حلیمف نکرده‌اند.حلیمف تقریبا یک ماه پیش ناپدید شد. خبر ناپدید شدن و احتمال پیوستن او به داعش اوایل ماه مه منتشر شد اما مقامات پلیس تاجیکستان از ابراز نظر در این باره خودداری کردند. سپس گزارش‌هایی منتشر شد که حلیمف در ترکیه بازداشت شده است، ولی «رمضان رحیم‌زاده» وزیر کشور تاجیکستان این گزارش‌ها را رد کرد.

در ماه‌های گذشته تعدادی از اتباع تاجیکستان با هدف پیوستن به گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه رفته‌اند. بر اساس اطلاع مقامات پلیس تاجیکستان، در حال حاضر بیش از ۳۰۰ جوان تاجیک در صفوف داعش در سوریه و عراق می‌جنگند؛ از جمله، ۴۰ خانواده تاجیکستانی که به گفته این مقامات حالا در سوریه هستند. به گفته همین مقامات تاکنون حدود ۵۰ نفر از اتباع تاجیک در درگیرها کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که بیشتر این افراد از طریق روسیه و ترکیه به این مناطق رفته‌اند.

پیشتر وزارت وزارت کشور تاجیکستان اعلام کرد که جوانانی که داوطلبانه از سوریه و عراق به کشور برمی‌گردند، عفو خواهند شد. به گفته این وزارت در ارتباط با مشارکت اتباع تاجیک در جن‌گهای سوریه و عراق ۱۵۰ پرونده جنایی باز شده است.

۱۳۹۴/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...