نسخه چاپی

دبیر كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

جایگاه مجلس در طرح "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای" تشریفاتی شد نه تصمیم گیری!

عکس خبري -جايگاه مجلس در طرح "الزام دولت به حفظ دستاوردهاي هسته اي" تشريفاتي شد نه تصميم گيري!

محمد حسن آصفری گفت: به نظر من با اضافه شدن قید مصوبات شورای عالی امنیت ملی، جایگاه نظارتی نمایندگان را صفر می كند و برای نمایندگان محدودیت ایجاد می كند.

به گزارش نما ؛کلیات طرح " الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای " به تصویب رسید. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز یکشنبه در جلسه علنی، ماده واحده طرح "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای" را با رای 199 نفر به تصویب رساندند. مطابق این ماده واحده دست مذاکره کنندگان در یک چهارچوبی باز است که آن چهارچوبها باید مورد تائید رهبری و شورای عالی امنیت ملی باشد. این طرح که قبلا از سوی نمایندگان مطرح شده بود با تغیراتی با اضافه شدن قید نظر شورای عالی امنیت ملی به دو بند از سویی و لغو تحریم ها یکجا از روز توافق به روز اجرای تعهدات توافق جای تامل دارد.
محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این خصوص در گفتگو با نما اظهار داشت: به نظر من با اضافه شدن قید مصوبات شورای عالی امنیت ملی، جایگاه نظارتی نمایندگان را صفر می کند و برای نمایندگان محدودیت ایجاد می کند. یعنی همه تکلیف بر عهده شورای عالی امنیت ملی است و جایگاه مجلس در این طرح یک جایگاه تشریفاتی می شود نه یک جایگاه تصمیم گیری، به نظر من یکی از ایرادات این طرح همین موضوع است.
وی با اشاره به این مساله که روز سه شنبه جزییات این طرح بررسی خواهد شد، تصریح کرد: برای اینکه این ایراد مرتفع شود ، نمایندگان در خواست حذف قید" رعایت مصوبات شورای امنیت ملی" را از دو بند این ماده واحده داده اند ، که امید است با رای نمایندگان اصلاح شود.

۱۳۹۴/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...