نسخه چاپی

روایت ترقی از ضیافت افطار رییس جمهور:قاطبه میهمانان ضیافت روحانی اصلاحاتی بودند؛

اصلاحات بازهم نشان داد ظرفیت جلسات همگرایی را ندارد/ اظهارات كرباسچی آزمون خوبی برای روحانی بود

عکس خبري -اصلاحات بازهم نشان داد ظرفيت جلسات همگرايي را ندارد/ اظهارات کرباسچي آزمون خوبي براي روحاني بود

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت:ضیافت روحانی و اظهارات ساختارشكنانه كرباسچی نشان داد اصلاح‌طلبان ظرفیت جلسه همدلی و همگرایی را ندارند و این آزمون خوبی برای روحانی بود.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به ضیافت افطار رئیس جمهور با احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: برخی احزاب از رئیس جمهور این گلایه را داشتند که چرا تمامی احزاب دعوت نشدند که البته باید گفت تعداد مدعوین ضیافت افطار رئیس جمهور از سال قبل بیشتر بوده و معمولا این ضیافت فراگیر نیست.

وی افزود: بنده از لیست مهمانان نهاد ریاست جمهوری اطلاعی ندارم اما آنچه مشاهده شد این بود که قاطبه مهمانان دعوت شده اصلاحاتی بوده‌اند و نفرات اصلاح‌طلب از اصولگرایان بیشتر بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به سخنرانی نماینده احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در ضیافت گفت: در این ضیافت حداد عادل نیز سخنرانی داشته و در صحبت‌های خود به طور جدی بر مسئله همدلی احزاب و وحدت میان همه گرایش‌ها در سایه ولایت فقیه و مصالح نظام تاکید داشت و پس از اتمام سخنرانی حداد عادل، کرباسچی گفت که همه احزاب به مسئله وحدت پایبند هستند و حتی میرحسین موسوی و کروبی نیز حاضر نیستند به نظام ضربه‌ای وارد سازند.

ترقی تصریح کرد: این در حالی بود که کرباسچی از واژه «سید مظلوم» در مورد میرحسین موسوی استفاده کرد اما به این دلیل که این ضیافت بنا بود در راستای همدلی و همزبانی برگزار شود جمع حاضر واکنش جدی به این صحبت نشان ندادند.

وی یادآور شد: از آن حیث واکنشی نشان ندادیم چراکه اصلاحات آمده بود چنین حرف‌هایی بزند و فضایی ایجاد کند تا بتواند از فضای موجود بهره‌برداری سیاسی خود را داشته باشد، همچنین زمانی که رئیس جمهور در حال آماده شدن برای سخنرانی بود شخصی از اصلاحات برای سلامتی خاتمی صلوات فرستاد و حدود 10 نفری وی را همراهی کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: حسن ضیافت افطار سال گذشته رئیس جمهور این بود که اصلاح‌طلبان را جدا و اصولگرایان را جدا دعوت کرده بود و امسال روحانی قصد داشت براساس شعار همدلی و همزبانی همه را بر سر یک سفره افطار جمع کند که اصلاحات بازهم نشان داد ظرفیت جلسات همگرایی و همدلی را ندارد.

ترقی ادامه داد: این مشخص بوده که وقتی دو جریان سیاسی متفاوت زیر یک سقف جمع شوند، اختلافات مشخص می‌شودو چنین مسائلی پیش می‌آید اما در آن شرایط هر فردی که جلسه را بر هم می‌زد، خود متضرر می‌شد لذا اصولگرایان سکوت کرده و پس از پایان جلسه نقدهای خود را وارد ساختند.

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در ضیافت افطار روحانی نشان دادند هیچ گاه به دنبال همدلی نبوده‌اند و از کوچکترین فرصت‌ها در مسیر تعارض با نظام استفاده می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: ضیافت دیشب آزمون خوبی برای شخص روحانی بود که ببیند چه جریانی به دنبال همدلی بوده و چه جریانی همچنان به دنبال انجام اقدامات ساختارشکنانه است.

۱۳۹۴/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...