نسخه چاپی

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما :

برخی نقد های سازنده نمایندگان را هم تخریب نامیدند

عکس خبري -برخي نقد هاي سازنده نمايندگان را هم تخريب ناميدند

حمیدرضا مشهدی عباسی گفت: طی بیش از یكسال اخیر مجلس به شدت مورد نقد قرار گرفته و كوبیده شده است و از هر سخنی دریغ نكردند. به طوری كه اگر انتقاد سازنده ای هم وجود داشته به نوعی آن را تخریب نامیدند.

حمیدرضا مشهدی عباسی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با علل کمرنگ دیده شدن ابزارهای نظارتی نمایندگان اعم از استیضاح و سوال و... در این دوره مجلس اظهار داشت: این ابزار کمرنگ دیده نشده است. بعضی اوقات ما می بینیم برخی از سوالات در کمیسیون ها مطرح می شود که بعد از توضیحات و یا لابی گری حل وفصل می شود. اما گاهی سوالاتی که به نظر من عنوان آن صحیح هم نیست، مطرح می شود. دلیل آن این است که شاید وزیر نسبت به درخواستهای نماینده در حوزه انتخابیه و پیگیری آن بی توجهی می کند، لذا از طریق سوال پیگیری می کند که غالبا این سوالات در کمیسیون های مربوطه حل می شود.
وی افزود: به نظر من پرداختن به این گونه سوال باعث می شود که برخی سوالات ملی و اساسی و کلی کشور تحت شعاع سوالات دیگر قرار گیرد، به طوری که حتی شائبه سیاسی بودن را دربر داشته باشد که منتج به ایجاد فضاسازی می شود. چنانچه که می دانید طی بیش از یکسال اخیر مجلس به شدت مورد نقد قرار گرفته و کوبیده شده است و از هر سخنی دریغ نکردند. به طوری که اگر انتقاد سازنده ای هم وجود داشته به نوعی آن را تخریب نامیدند.
مشهدی عباسی خاطرنشان کرد: این تهمت ها در حالی است که آرایی را که این مجلس در رای اعتماد به برخی از اعضای کابینه یازدهم داده است از ابتدای انقلاب، بی سابقه بوده است. از طرفی شاهدیم که برخی برنامه و شعارها برخی از وزرا تحقق پیدا نکرده است لذا در این راستا نمایندگان سوالات خود را مطرح می کنند که این روند طبیعی است. متاسفانه گاهی اوقات شاهدیم که افرادی در این بین پا درمیانی می کنند که گویا برای آنها بی منفعت نیست،البته این موضوع باید جمع شود.
وی افزود: در مجموع این به معنای کمرنگ دیده شدن و لوث ابزارهای نظارتی مجلس نیست. نمایندگان کار خود را پیگیری می کنند حال ممکن است که برخی سوالات تحت شعاع برخی سوالات دیگر قرار گیرد که باید دقت شود که این اتفاق نیفتد. به طوری در هفته های پیشین آقایان آخوندی و ربیعی به سولات نمایندگان پاسخ دادند و نظر نمایندگان را جلب کردند نهایتا بدون کارت زرد از مجلس خارج شدند اما در مورد آقای جنتی به دلیل عدم اقناع نمایندگان کارت زرد دریافت کرد. به نظر من روال کار نظارتی نمایندگان طبیعی است و موضوع خاصی نباشد.

۱۳۹۴/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...