نسخه چاپی

پیشنهاد ایران درباره فرش های مسجدالحرام

روزنامه الاخبار نوشت در میان جدیدترین اسنادی كه ویكی لیكس درباره عربستان منتشر كرده است، مكاتبه وزیر مشاور در امور اقتصادی و فرهنگی عربستان با سعود الفیصل، وزیر خارجه وقت این كشور است. موضوع این مكاتبه آمادگی یك شركت فرش بافی ایرانی برای تامین فرش های حرمین شریفین است.

به گزارش نما به نقل از انتخاب، در این مکاتبه آمده است: وزارت امور اقتصادی و فرهنگی عربستان، پیامی از سفارت ایران در ریاض دریافت کرده است مبنی بر اینکه شرکت «..» که در زمینه بافت فرش های دستی فعالیت می‌کند و از قدیمی ترین شرکت ها در این زمینه به شمار می‌رود، آمادگی خود را برای تامین فرش های حرمین شریفین به صورت یک تکه و در اندازه مد نظر طرف های ذیربط سعودی، اعلام کرده است.

سفارت عربستان در تهران، این ایده را از نظر ساختار و مضمون نامناسب می‌بیند زیرا به ارائه خدمت به حرمین شریفین مربوط است و ایران از مدت ها پیش تلاش کرده است با ادعای اینکه به این دو حرم خدمت می‌کند، وارد این مقوله شود و با توجه به اینکه انگیزه های ایران از این پیشنهاد بیشتر از آن که اقتصادی و تجاری باشد، سیاسی و دینی است، سفارت عربستان در تهران بهتر می‌بیند از درخواست ایران صرفنظر کند.

۱۳۹۴/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...