نسخه چاپی

حضور شایسته در جام‌جهانی اولویت والیبال

رئیس فدراسیون والیبال گفت: حضور شایسته در جام جهانی والیبال سال 2015 در اولویت كاری فدراسیون والیبال است و به همین دلیل در مسابقات قهرمانی آسیا با تیم ملی دوم شركت می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از سایت فدراسیون والیبال، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از نهم مردادماه با حضور 17 تیم در چهار گروه مقدماتی در تهران آغاز می‌شود و ایران با تیم ملی دوم خود در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره دلایل این تصمیم گفت: جام جهانی والیبال که شهریورماه در کشور ژاپن برگزار می‌شود یکی از مسابقات مهم و انتخابی المپیک در جهان است و به همین دلیل والیبال کشورمان باید حضوری شایسته در این رقابت‌ها داشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که تیم ملی والیبال ایران در هجدهمین دوره قهرمانی آسیا با بازیکنانی شرکت کند که کمتر به آنان میدان داده شده و یک سرمربی ایرانی نیز هدایت تیم را بر عهده بگیرد.

او با بیان اینکه حریفان ایران در جام جهانی والیبال نیز بعد از لیگ جهانی تا آغاز جام جهانی در شرایط مسابقه و استرس آن قرار نمی‌گیرند، گفت: حضور در جام واگنر و اردوی مشترک با روسیه و بازی‌های تدارکاتی با این کشور استرس شرایط مسابقه را ندارد و برای آماده سازی تیم ایران برنامه ریزی شده است.

داورزنی تصریح کرد: از سوی دیگر باید به دیگر بازیکنان تیم ملی که در فهرست 25 نفره لیگ جهانی بودند اما در این مسابقات بازی نکردند، امکان حضور در میادین مهم را بدهیم و به همین دلیل با استفاده از این بازیکنان در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت خواهیم کرد. چون این بازیکنان سرمایه‌های ایران هستند و باید در شرایط مسابقه قرار گیرند تا برای آینده والیبال آماده شوند.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: اشتباه است که تیم ملی والیبال ایران بازیکنان خود را تحت فشار قرار دهد، آنان نباید قبل از جام جهانی به لحاظ روانی در شرایط مسابقه و استرس قرار گیرند. حضور در قهرمانی آسیا و مسابقه با ژاپن و کره جنوبی دوباره شرایط روانی مسابقه را برای بازیکنان مهیا می‌کند.

داورزنی با بیان اینکه عوامل متعدد باعث این تصمیم شد، گفت: اگر قرار بود قهرمان آسیا به المپیک برود و یا سه تیم برتر این رقابت‌ها به انتخابی المپیک صعود کنند، حتما با بازیکنان اصلی به میدان می‌رفتیم اما اینگونه نیست و بنابر این به جوان‌ها فرصت خواهیم داد. تیم ملی والیبال نیز در این مدت تمرینات خود را زیر نظر کواچ پیگیری خواهد کرد.

۱۳۹۴/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...