نسخه چاپی

آمانو با چه قصدی به ایران سفر می‌كند؟

یك كارشناس مسائل سیاسی گفت: آمانو مأموریت یافته تا به ایران سفر كند و اگر مذاكرات به نتیجه نرسید در بازگشت، ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاكرات معرفی كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسن قدیری‌ابیانه در رابطه با سفر آمانو به ایران در جریان مذاکرات هسته ای ایران با ۶ قدرت جهانی اظهار داشت: آمانو به سران ایالات متحده قول داده است که در رابطه با ایران کاملاً همسو با آمریکا عمل کند.

وی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمامی تصمیمات استراتژیک اعم از انتصاب مقامات ارشد تا قضیه اتمی ایران در طرف آمریکا قرار دارد، گفت: آمانو در طول دوره مسئولیت دبیرکلی‌اش ثابت کرده که به تعهدات خود نسبت به آمریکا پای‌بند است و نه تنها بی‌طرفی را رعایت نکرده بلکه به عنوان عامل آمریکا عمل کرده است.

وی تصریح کرد: اگر با زیاده‌خواهی‌های آمریکا مذاکرات به شکست بینجامد، قطعا آمریکا عامل اصلی این شکست است اما تلاش دستگاه تبلیغات آمریکا بر این است که مقصر شکست مذاکرات را ایران جلوه دهد تا بتواند برای ادامه تحریم‌ها ادله داشته باشد، ‌زیرا اگر مشخص شود که آمریکا باعث این شکست است، دیوار تحریم‌ها فروپاشیده خواهد شد.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: به نظر می‌رسد آمانو مأموریت یافته تا به ایران سفر کند و اگر مذاکرات به نتیجه نرسید در بازگشت، ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمانو تاکنون مانند یک مأمور CIA عمل کرده است لذا قطعاً مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمانی که وی بر آن مدیریت می‌کند، قابل اعتماد نیست.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...