نسخه چاپی

دستگیری 7 داعشی در تركیه

مقامات تركیه ۷ نفر را به اتهام وابستگی به گروهك تروریستی داعش در سه شهر مختلف بازداشت كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر: مقامات ترکیه ۷ نفر را به اتهام وابستگی به گروهک تروریستی داعش در سه شهر مختلف بازداشت کردند.

پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه ۷ نفر را در شهرهای ازمیر، اسبیرته و ارزروم بازداشت و چند قبضه سلاح و اسنادی که ثابت می کند آنها با گروهک داعش در ارتباط هستند را مصادره کردند.

ترکیه نقطه اصلی عبور تروریست ها جهت پیوستن به گروهک داعش در سوریه به شمار می رود، کشورهای غربی مسئولان آنکارا را به تسهیل در عبور افراد به سوریه جهت پیوستن به تروریست ها متهم می کنند.

چند روز پیش رسانه های ترکیه اعلام کردند ترکیه به دنبال اقدام نظامی در عمق اراضی سوریه جهت مقابله با داعش در خارج از مرزهای خود است، ولی هدف اصلی مقامات ترک مقابله با نیروهای کُرد است چرا که آنها نگران پیشروهای داعش در مناطق مرزی سوریه با ترکیه هستند.

در همین راستا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد هر گونه اقدامات امنیتی در مرزهای ترکیه با سوریه صرفا برای تأمین امنیت مرزها خواهد بود.

اردوغان با تاکید بر اینکه اجازه تشکیل دولت کردی را نخواهد داد، افزود: هرگز اجازه ایجاد کشور در شمال سوریه و جنوب مرزهای خود را نخواهیم داد، ما به هر قیمتی که شده با این مسئله مبارزه خواهیم کرد.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...