نسخه چاپی

سرقت ۸۰ خودرو بعد از آزادی از زندان

مجرم سابقه‌داری كه متهم است بعد از رهایی از زندان با همدستی یكی از دوستانش دست به سرقت ۸۰ خودرو و فروش آن به شیوه سندنمره كرده بود، بار دیگر بازداشت شد.

به گزارش نما به نقل از جوان، چندي قبل كارآگاهان اداره دوم پليس آگاهي تهران در جريان كنترل سارقان سابقه‌دار متوجه شدند كه يكي از سارقان خودرو كه مرد 44 ساله‌اي به نام روح‌الله. ر بود بعد از آزادي از زندان بار ديگر اعمال مجرمانه‌اش را شروع كرده است.

تحقيقات خيلي زود نشان داد كه روح الله با تشكيل باند، خودروها را از تهران سرقت مي‌كرده و به شيوه سند نمره به فروش مي‌رساند. كارآگاهان بعد از شناسايي مخفيگاه روح‌الله در اسلامشهر او را بازداشت كردند. هرچند متهم در اولين بازجويي‌ها اتهام خودش را انكار كرد اما وقتي ابزار جرم در مخفيگاهش كشف شد به جرم خودش اقرار كرد و اعضاي شبكه سرقت را به پليس معرفي كرد.

او در بازجويي‌ها گفت: ابتدا با كمك اعضاي باند خودروهايي را كه در حادثه تصادف خسارت زيادي ديده بودند، با قيمت پايين مي‌خريديم، بعد خودروي مشابهي در تهران سرقت مي‌كرديم و به سوله‌اي كه در شمال كشور اجاره كرده بوديم، منتقل مي‌كرديم. بعد از جابه‌جايي برخي قطعات و دستكاري فني، خودروي سرقتي را با سندنمره كردن به فروش مي‌رسانديم.

با اقرار سركرده باند بود كه دومين عضو شبكه كه مردي 37 ساله به نام پيمان و از مجرمان سابقه‌دار سرقت خودرو بود در مخفيگاهش در شمال كشور بازداشت شد. او در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه با همدستي روح‌الله بيش از 80 خودرو پژو 405، زانتيا، پارس و. . . از تهران سرقت كرده است. با اعتراف دو متهم چند عضو ديگر باند هم بازداشت شدند.

سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با هماهنگي قاضي شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 34 تهران، محل فروش خودروهاي سرقتي در كشور شناسايي شد، كارآگاهان با نيابت قضايي به شهرهاي مختلف اعزام شدند و نسبت به شناسايي و توقيف خودروهاي مسروقه اقدام و همه خودروهاي كشف شده براي استرداد به مالباختگان به پليس آگاهي تهران بزرگ انتقال داده شد.

وي با اشاره به دستگيري تعداد ديگري در اين پرونده گفت: تحقيقات بيشتر از متهمان براي شناسايي ساير سرقت‌هاي احتمالي ادامه دارد.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...