نسخه چاپی

امكان مصادره دارایی‌های روسیه در ۱۵۴ كشور

یك روزنامه روسی از امكان مصادره دارایی های روسیه در ۱۵۴ كشور جهان بر اثر شكایت شركت نفت یوكاس و رای دادگاه لاهه در این پرونده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روزنامه «ماسکوفسکی کامسامولتس» روز پنجشنبه در گزارش خود با اشاره به مسدود شدن موقت دارایی های روسیه در بلژیک و فرانسه نوشت: در آینده نزدیک ممکن است دارایی های روسیه در انگلیس و آمریکا هم توقیف شود.

در این گزارش به نقل از «وادیم کلیوگانت» وکیل «میخاییل خادارکوفسکی» رییس پیشین شرکت منحله یوکاس خاطرنشان شد که هر یک از سهامداران یوکاس می توانند با مراجعه به دادگاه های ۱۵۴ کشور امضا کننده کنوانسیون ۱۹۵۸ نیویورک، خواستار اجرای حکم دادگاه بین المللی لاهه برای توقیف دارایی های روسیه شوند.

دادگاه بین المللی لاهه ماه ژوئن گذشته به پرداخت ۵۰ میلیارد دلار از سوی روسیه به سهامداران شرکت نفت منحله یوکاس رای داد.

وکیل خادارکوفسکی گفت که دو سناریو برای اجرای حکم دادگاه وجود دارد. سناریوی اول این که روسیه به طور داوطلبانه به اجرای حکم دادگاه کمک کند و در این صورت دارایی ها و اموالی را که می تواند در اختیار شاکی ها قرار دهد به دادگاه اعلام نماید.

وی افزود: در غیر این صورت دادگاه به صورت اجباری اموال و دارایی های روسیه را مصادره و از آن برای اجرای حکم دادگاه بین المللی لاهه به نفع طرف های شاکی گرونده یوکاس استفاده کند.

بلژیک و فرانسه هفته گذشته در راستای اجرای حکم دادگاه بین المللی لاهه در مورد یوکاس دارایی های بانکی چند موسسه و شرکت دولتی روسیه را توقیف کردند، اما به دنبال هشدار مسکو، دارایی های توقیف شده آزاد شد.

شرکت نفت یوکاس در سال ۲۰۰۴ منحل شد و رییس آن میخاییل خادارکوفسکی پس از ۱۰ سال حبس سال گذشته از زندان آزاد شد.

اکثر سهامداران شرکت منحله یوکاس را اتباع آمریکایی تشکیل می دهند که پس از مصادره اموال آن توسط روسیه به مراجع قضایی بین المللی شکایت کردند.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...