نسخه چاپی

ضرب‌وشتم آمر به معروف در پارك كوهسنگی مشهد

برخلاف اكثر شهروندان مشهدی كه معمولا در برخورد با آمران به معروف برای «حفظ حجاب و عفاف» همكاری نسبتا خوبی دارند اما گاه پیش می‌آید كه برخی افراد رذل و جاهل جهت خودنمایی دست به اقدامات جنون‌آمیز زده و ضمن دهن‌كجی به مبانی دینی، رفتار مسالمت‌آمیز آمر به معروف را با واكنش‌های شنیع و دور از انسانیت پاسخ می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از صبح توس، «وقتی‏که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شد، این موجب می‏شود که گناه در نظر مردم همیشه گناه بماند و تبدیل به ثواب و کار نیک نشود. بدترین توطئه‌ها علیه مردم این است که طوری کار کنند و حرف بزنند که کارهای خوب کارهایی که دین به آن‏ها امر کرده است و رشد و صلاح کشور در آن‏هاست در نظر مردم به کارهای بد، و کارهای بد به کارهای خوب تبدیل شود. این خطرِ بسیار بزرگی است.»
(بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ آذر ۷۹)

با وجود تأکیدات مکرر علما و مراجع تقلید نسبت به زنده نگهداشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اما به‌نظر می‌رسد همچنان دلسوزان این حوزه همچنان برای ادای فریضه مذکور با مشکلات متعددی روبرو هستند؛ کما اینکه طی سال‌های اخیر تعدادی از آمران به معروف شهرهای مختلف کشور حین ادای این فریضه و وظیفه شرعی بر اثر ضرب و شتم با مشکلات جدی جسمانی روبرو شده و حتی به شهادت رسیده‌اند.

در همین راستا مشهد نیز همواره از جمله شهرهایی بوده که به‌دلیل جایگاه مهم فرهنگی مورد توجه دغدغه‌مندان ارزش‌های اسلامی جامعه و در رأس آنها مقام معظم رهبری قرار داشته است و مردم این شهر با هدف حفظ شعائر دینی و جلوگیری از اشاعه فحشا بیشترین میزان همکاری و تعامل را با نیروهای ارزشی قانونمدار و مسئولان ذیربط داشته‌اند.

ضرب‌وشتم آمر به معروف در پارک کوهسنگی مشهد!

برخلاف اکثر شهروندان مشهدی که معمولا در برخورد با آمران به معروف برای «حفظ حجاب و عفاف» همکاری نسبتا خوبی دارند اما گاه پیش می‌آید که برخی افراد رذل و جاهل جهت خودنمایی دست به اقدامات جنون‌آمیز زده و ضمن دهن‌کجی به مبانی دینی، رفتار مسالمت‌آمیز آمر به معروف را با واکنش‌های شنیع و دور از انسانیت پاسخ می‌دهند.

در همین زمینه، یکی از خواهران آمر به معروف در پی درخواست از دو زن بدحجاب برای رعایت موازین اسلامی در پارک کوهسنگی با فحاشی و ضرب‌وشتم طرف مقابل مواجه شده که این درگیری منجر به جراحت شدید در ناحیه صورت و دست آمر به معروف می‌شود. در ادامه این ماجرا علی‌رغم حضور به موقع حراست پارک و هاشم دائمی، مدیر پارک و دبیر امر به معروف منطقه ۸ مشهد و پیگیری جهت اتمام ضرب‌وشتم و رسیدگی قانونی به ماجرا، زن بدحجاب نه‌تنها هتاکی به آمر به معروف و حتی فراتر از آن؛ فحاشی به مقدسات نظام جمهوری اسلامی را پایان نمی‌دهد بلکه به طور ناگهانی به سوی مدیریت پارک حمله‌ور شده و با جسم سنگین هاشم دائمی را از ناحیه صورت مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد و او را تهدید به مرگ هم می‌کند! اما این پایان ماجرا نبوده؛ چراکه پس از حضور عوامل انتظامی در محل نیز زن هتاک از نبود نیروی خانم در بین عوامل انتظامی سوءاستفاده کرده و ضمن کشف حجاب، به فحاشی‌ها و تهدیدات خود ادامه می‌دهد که در نهایت با همکاری بانوان حاضر در محل به کلانتری منتقل می‌شود.

ادامه تهدیدات از سوی پدر متهمه!

ظهر سه‌شنبه نیز جلسه نخست دادگاه مربوط به این پرونده با حضور متهمه برگزار شد و طبق گفته یکی از حاضران این جلسه، فرد خاطی نه‌تنها از نوع رفتار خود عقب‌نشینی نکرده بلکه پدر وی نیز همچون دختر متخلف زبان تهدید را به کار گرفته و افراد دخیل در بازداشت دخترش را به طور مکرر تهدید کرده است. این در حالی‌ست که عوامل قضایی نسبت به پیگیری مجدانه قضیه چه از جنبه عمومی و چه از جنبه شاکیان خصوصی اعلام موضع کرده‌اند و افراد مضروب نیز طبق دستور مقامات جهت مشخص‌شدن سطح جراحت و اقدامات بعدی به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند.

لزوم برخورد قاطع و جلوگیری از تکرار

با توجه به اهمیت موضوع امر به معروف و مطالبه عمومی مردم ولایتمدار و شهیدپرور مشهد در برخورد قاطع دستگاه‌های ذیربط با متخلفان، مسئولان قضایی و امنیتی شهر نباید از حادثه عجیب دوشنبه‌شب پارک کوهسنگی به سادگی بگذرند و نحوه رسیدگی آنها به این پرونده خاص نیز باید به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد دهن‌کجی برخی افراد معلوم‌الحال به شعائر دینی و اسلامی و فراتر از آن قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی نباشیم.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...