نسخه چاپی

تل‌آویو آماده‌باش اعلام كرد

رژیم صهیونیستی در سالروز به شهادت رساندن یك نوجوان فلسطینی كه زنده به دست شهرك‌نشینان سوزانده شد از بیم اعتراض‌های شدید احتمالی حالت آماده‌باش اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمدحسین ابوخضیر» نوجوان فلسطینی در اوایل صبح 2 ژوئیه 2014 (11 تیر 1393) به دست چند شهرک‌نشیین از خیابانی در محله شعفاط قدس شرقی ربوده شد و چند ساعت بعد جسد سوزانده‌شده وی در جنگلی نزدیک به قدس اورشلیم پیدا شد.

شواهد پلیس حاکی از آن بود که ابوخضیر توسط ربایندگان، شکنجه و در حالیکه وی هنوز زنده بوده ، سوزانده شده است که همین کار نیز علت مرگ وی معرفی شد.

شهادت ابوخضیر که زنده زنده به آتش کشیده شده بود، چنان خشمی در میان فلسطینی‌های کرانه باختری و قدس شرقی برانگیخت که بسیاری از مقامات اسرائیلی و همین‌طور رسانه‌های غربی از جمله روزنامه «نیویورک‌تایمز» نسبت به آغاز انتفاضه سوم فلسطینی‌ها هشدار دادند و حدود یک هفته بعد بود که جنگ تابستان 2014 علیه نوار غزه آغاز شد.

موج اعتراضات که پیشتر تنها به داخل فلسطین محدود بود، با انتشار فیلم ضرب و شتم وحشیانه «طارق خضیر» که دست بر قضا پسرعموی «ابوخضیر» بود و ضمنا تابعیت آمریکایی هم داشت، به افکار عمومی خارجی هم کشیده شد.

کار تا آنجا بالا گرفت که وزارت خارجه آمریکا هم مجبور شد به دلیل تابعیت آمریکایی طارق از برخورد نامناسب نظامیان اسرائیلی با او، صرفا ابراز نگرانی کند. حتی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم اعلام کرد که این مسئله را با نتانیاهو در میان گذاشته است.

تل‌آویو در حالت آماده‌باش

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی برای امروز پنجشنبه حالت فوق‌العاده شدید اعلام کرد تا نیروهایش آماده هر گونه حمله احتمالی در قدس و کرانه باختری در سالروز شهادت محمد ابوخضیر باشند.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که نیروهای بیشتری در قدس مستقر خواهند شد و از بالُن‌های مراقبت نیز در قدس استفاده خواهد شد.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...