نسخه چاپی

فینال تكراری در جام جهانی زنان

عکس خبري -فينال تکراري در جام جهاني زنان

فینال جام جهانی فوتبال بانوان در سال 2015 همانند دوره گذشته بین تیم‌های ژاپن و آمریكا فردا برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از راه دانادر جام جهانی 2011 ژاپن موفق شد برای نخستین بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند. در حالی که فینال این مسابقات با تاپان وقت قانونی با تساوی 2 بر 2 پیگیری می‌شد، در ادامه این ژاپن بود که آمریکا را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید.

حالا بعد از 4 سال دوباره این دو تیم در فینال مقابل هم قرار می‌گیرند. این بازی در حالی برگزار می‌شود که آمریکا در رنکینگ فیفا دوم است و ژاپن چهارم.

ساساکی سرمربی ژاپن که از سال 2007 هدایت این تیم را برعهده دارد، درباره بازی فینال می‌گوید: در سال 2011 هر دو تیم بازی شگفت‌انگیزی را در فینال به نمایش گذاشتند. امیدوارم که مانند سال 2011 امسال هم بازی خوبی داشته باشیم در این صورت خوشحال خواهم بود.

وی افزود: آمریکا تیمی قدرتمند است. ممکن است ما مانند آنها بازی‌های خوبی را نداشته باشیم، اما فینال، فینال است. نباید اشتباه کنیم.

با این برد ژاپن دومین تیمی خواهد بود که دو دوره متوالی قهرمانی را تکرار می‌کند. آلمان در سال 2003 و 2007 در دو دوره موفق به کسب این عنوان شده بود.

سایوری آریوشی مدافع تیم فوتبال ژاپن درباره این بازی اعتقاد دارد بازی در فینال مقابل ژاپن بازی سختی خواهد بود. می‌خواهیم که برنده شویم و هدف ما این است.

ابی وامباخ بازیکن تیم ملی آمریکا نیز با اشاره به اینکه ژاپن بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد، می‌گوید: فکر می‌کنم فینال شگفت‌انگیزی داشته باشیم. هر تیمی که خوب کار کند می‌تواند قهرمان شود که امیدوارم این قهرمانی برای ما باشد.

به گزارش فارس، در سال 2011 ژاپن سانحه سونامی را تجربه کرد که در آن بیش از 20 هزار از مردم این کشور کشته شدند.

تیم ملی ژاپن در حالی در فینال این بازی‌ها در سال 2011 حاضر شد که بازیکنان این تیم در حال ورود به زمین بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود" برای دوستان‌مان در سراسر جهان، از حمایت شما متشکریم."

۱۳۹۴/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...