نسخه چاپی

مذاكره بر سر طرح انتقال اورانیوم ایران به روسیه

یك منبع دیپلماتیك به خبرگزاری شینهوآ گفته است كه طرح انتقال اورانیوم مازاد ایران به روسیه در وین در دست بررسی و مذاكره است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری شینهوآ گفته است که طرح انتقال اورانیوم مازاد ایران به روسیه در وین در دست بررسی و مذاکره است.

این منابع دیپلماتیک روز شنبه (دیروز) به شینهوآ گفتند انتقال اورانیوم مازاد ایران به خارج دیگر مشکل نیست و برنامه انتقال اورانیوم غنی شده به روسیه همچنان مورد بحث و بررسی است.

منابع غربی پیش از این از ایران درخواست کرده بودند اورانیوم غنی شده خود را به خارج کشور انتقال دهد که با مخالفت ایران مواجه شده بود.

بر اساس چهارچوب تفاهم لوزان ایران ذخیره اورانیوم غنی شده خود را تا ۳۰۰ کیلوگرم و ۳.۶ درصد برای مدت ۱۵ سال کاهش می‌دهد اما در این تفاهم ذکر نشده است ایران چگونه ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد.

این منابع در ادامه به شینهوآ گفتند طرفین همچنان در وین پیرامون پروتکل الحاقی گفت‌وگو می‌کنند و شکافهایی در موضوعات بازرسی از مراکز نظامی وجود دارد.
شینهوآ مدعی شد این منبع دیپلماتیک روز شنبه به این خبرگزاری چینی گفت که ایران پروتکل الحاقی را برای دسترسی‌های بیشتر به فعالیت‌های هسته‌ای خود پذیرفته است.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه میان ایارن و کشورهای ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین + آلمان) در سطح کارشناسان، معاونان و وزاری خارجه در شهر وین در جریان است.

۱۳۹۴/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...