نسخه چاپی

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با نما :

دولت با اجرا نكردن قانون مصوب مجلس تخلف كرده است

عکس خبري -دولت با اجرا نکردن قانون مصوب مجلس تخلف کرده است

سید مرتضی حسینی گفت : اكثر اعضای هیئت حل اختلاف قوا نظر مجلس را درباره قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر را تایید كردند و دولت هم با اجرا نكردن قانون مصوب مجلس تخلف كرده است.

به گزارش نما ، فیلم رستاخيز پس از گذشت نزديك به دوسال از آخرين و نخستين باري كه در جشنواره فجر نمايش داده شد و پس از گذر از فيلترهاي متفاوت به دليل مخالفت مراجع ديني با شكل روايت عاشورا، با اصلاحيه و كوتاه شدن زمان فيلم مجوز نمايش گرفته بود و قرار بود عيد فطر به نمايش عموم درآيد؛ اما در آخرين روز از سوي ارشاد و به دستور سازمان سينمايي تا اطلاع ثانوي اين اكران متوقف شد. به گفته منتقدان این فیلم عمده مشکلات فیلم در بحث مضمون است و چند نكته كه مي‌توان به طور اجمالي آنها را نمايش چهره حضرت عباس(ع) و همچنين نحوه شهادت اين بزرگوار، نمايش اشتباه مقتل و نحوه شهادت حضرت علي اصغر‌ (ع) دانست، در این بین یکی از منتقدین این روزهای اکران فیلم رستاخیز کمیسیون فرهنگی مجلس است برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و سئوالی در خصوص سرنوشت اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به سراغ سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس رفتیم .

درباره فیلم رستاخیز گفته شده تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی مخالف اکران این فیلم در مقطع فعلی هستند آیا این موضوع صحت دارد ؟
ما از اول این اعتقاد را داشتیم که این فیلم باید اصلاحاتش انجام شود و بعد در نوبت اکران قرار گیرد ، آقای وزیر گفته اند این فیلم 60 ایراد داشته و ما آنها را برطرف کردیم ،دوستانی که قبل از این از طرف مجلس این فیلم را دیده بودند گفتند که ایرادات فیلم زیاد است در هر صورت اگر فیلم رستاخیز اصلاح شده و ایرادات مورد نظر نمایندگان و فقها رفع شده باید نسخه اصلاحی فیلم رستاخیز در مجلس بازبینی شود.  

برخی رسانه ها اعلام کرده اند  کسب مجوز اکران مجدد فیلم رستاخیز منوط به کسب اجازه و تایید مراجع است این موضوع را شما تایید می کنید ؟
اگر نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس نسخه اصلاحی این فیلم را تایید کنند می توان گفت مراجع هم نظر مجلس را تایید می کنند در مجلس علما و شخصیتهای وجود دارند که آشنایی کافی با واقعه کربلا دارند و می دانند دیگاه مراجع چی هست ، حضرت ایت الله آشتیانی در کمیسیون فرهنگی از چهره های است که ارتباط مستقیم با مراجع دارد و از نظر آنها مطلع است.

شایعه شده رئیس کمیسیون فرهنگی آقای سالک موافق اکران این فیلم هستند شما در جریان هستید ؟
ایشان قبلا مخالف بودند و من جدید از نظر ایشان اطلاعی ندارم.

در یکسال گذشته کمیسیون فرهنگی تلاش زیادی برای تدوین و تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس داشت تا جای که  بعد از چند بار رفت‌ و برگشت بين شوراي نگهبان و مجلس در تاريخ 2 ارديبهشت‌ماه امسال این طرح تأييد و به قانون تبديل شد اما گويا رئيس‌جمهور از نظر اجرای این قانون يک مشکلاتي به نظرشان رسيده بود و به همين دليل نامه‌اي خدمت مقام معظم رهبري مي‌نويسد و معظم‌له نيز نامه را به هيئت حل اختلاف قوا که فعلاً در سيستم قانون موظف به بررسي موارد اختلافي بين قواي سه‌گانه است، ارجاع مي‌دهند ، نظر شما در این خصوص چیست ؟
یکی از مواردی که در شعارهای انتخاباتی آقای روحانی برجسته بود بحث قانون گرایی بود که ایشان بسیار بر آن تاکید داشتند ایشان بارها شعار دادند که هر چیزی که مجلس تصویب کند را اجرایی خواهند کرد و من مخالفتی نخواهم کرد و من مانند احمدی نژاد نیستم این شعارهای آقای روحانی در روزهای ابتدای شروع بکار دولت به نمایندگان بود ، الان یکی از مواردی که این روزها مطرح است عدم تمکین دولت به قانون مصوب مجلس است ایشان خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و گفته اند این قانون مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و رهبری هم برای اینکه نظر ایشان هم تامین شود قانون را به شورای حل اختلاف قوا فرستاده است ، استدلال های کمیسیون فرهنگی مجلس هم از سوی آقای آقا تهرانی در این شورا مطرح شده و آن چیزی که من می دانم اعضای شورای حل اختلاف از استدلال های آقای آقا تهرانی درباره این قانون قانع شدند.

یعنی شورای حل اختلاف بین قوا نظر مجلس را تایید کرده است ؟
بله تقریبا طبق اطلاعاتی که من دارم اکثر اعضای هیئت حل اختلاف قوا نظر مجلس را درباره قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تایید کردند و دولت هم با اجرا نکردن قانون مصوب مجلس تخلف کرده است و کسی که قانون مصوب مجلس را اجرا نمی کند باید محاکمه شود.

۱۳۹۴/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...