نسخه چاپی

گلستان پایلوت حفاظت هوایی از محیط زیست شد

گلستان نخستین استان پایلوت كشور برای برگزاری و ارائه خدمات هوایی با هدف حفاظت بهتر از محیط زیست و تنوع زیستی شد.

به گزارش نما به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، با تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان هوایی صنایع دفاع، کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، صنایع هوایی و مدیر کل ومعاونین اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در بازدید مشترکی از مناطق حفاظت شده این اداره کل، چگونگی پایش هوایی از مناطق را بررسی کردند.

در این بازدید نیازمندی های این اداره در حوزه پایش هوایی مشخص شد و پایش هوایی مناطق، جانمایی مرز مناطق، شناسایی و کشف حریق، سرشماری حیات وحش در پارک ملی گلستان و منطقه حفاظت شده جهان نما و تالاب های بین المللی در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید همچنین معین شد که چهار فروند بالون برای تصویر برداری به صورت ثابت در پارک ملی گلستان و دو فروند بالون به صورت ثابت در منطقه حفاظت شده جهان نما برای ثبت آنلاین و ارسال تصاویر به ایستگاه زمینی نصب و راه اندازی شود.

برنامه پاکسازی جنگل النگدره گرگان هشتم مرداد برگزار می شود

با توجه به نقش جنگل ها در تامین آب، هوا و امنیت غذایی، عنوان «جنگل رمز حیات» و شعار «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» برای این روز انتخاب شد.

در استان گلستان نیز این شعار انتخاب و با همکاری شهرداری گرگان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، منابع طبیعی، سازمان مدیریت پسماند گلستان و صدا و سیمای مرکز گلستان، پاکسازی جنگل های النگدره گرگان در روز ۸ مرداد، انجام خواهد شد.

۱۳۹۴/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...