نسخه چاپی

حكم ساخت 300 واحد مسكونی جدید در كرانه باختری محكوم شد

وزارت خارجه آمریكا اقدام رژیم صهیونیستی در صدور حكم برای ساخت نزدیك به 300 واحد مسكونی جدید در شهرك «بیت ال» در كرانه باختری را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، به دنبال دستور کابینه رژیم صهیونیستی برای ساخت 300 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، «مارک تونر» با محکوم کردن این موضوع گفت: «ما عمیقا نگران اطلاعیه کابینه اسرائیل درباره ساخت نزدیک به 300 واحد مسکونی جدید در شهرک «بیت ال» در کرانه باختری هستیم».

به نوشته پایگاه خبری «عاروتص شوع»، وی افزود:« آمریکا کماکان شهرک‌سازی را اقدام غیرقانونی قلمداد می‌کند. ما به شدت مخالف گام‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس هستیم».

تونر در ادامه تاکید کرد: «گسترش شهرک‌سازی راه‌حل ایجاد دو دولت را تهدید می‌کند و تعهدات اسرائیل برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری را زیر سئوال می‌برد. ما کماکان کابینه اسرائیل را به خودداری از انجام اقدامات غیرسازنده که احتمال رسیدن به راه حل ایجاد دو دولت را از بین می‌برد،‌ تشویق می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» روز گذشته (چهارشنبه) دستور ساخت فوری 300 واحد مسکونی در شهرک بیت‌ال و برنامه‌ریزی برای ساخت 504 واحد مسکونی دیگر در بیت‌المقدس را صادر کرد.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز این تصمیم نتانیاهو را محکوم کرد و گفت، شهرک‌سازی طبق قانون بین‌المللی غیرقانونی است، مانع صلح است و با هدف اسرائیل برای دنبال کردن راه‌حل ایجاد دو دولت همخوانی ندارد. وی از اسرائیل خواست در راستای ایجاد صلح، از گرفتن چنین تصمیماتی خودداری کند.

اتحادیه اروپا نیز روز گذشته (چهارشنبه) طرح ساخت‌وسازهای جدید در کرانه باختری را محکوم و اعلام کرد این اقدام تعهد اسرائیل برای دستیابی به راه‌حل ایجاد دو دولت در روند صلح خاورمیانه را زیر سئوال می‌برد.

در بیانیه‌ این نهاد اروپایی آمده: «اتحادیه اروپا از کابینه اسرائیل انتظار دارد تعهد خود به راه‌حل ایجاد دو دولت را تنها در حرف نشان ندهد بلکه در عمل نیز به نمایش گذارد».

«حنان اشراوی» یکی از مقامات ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین نیز چهارشنبه اقدام اسرائیل را محکوم و آن را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

۱۳۹۴/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...