نسخه چاپی

نخست وزیر كانادا پارلمان را منحل كرد

نخست وزیر كانادا روز یكشنبه با اعلام انحلال پارلمان، از برگزاری انتخابات در 19 اكتبر (27 مهرماه) خبر داد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: «استیون هارپر» پس از دیدار با فرماندار کل کانادا (نماینده ملکه انگلیس)، انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات را اعلام کرد.

اگر حزب محافظه کار در انتخابات آینده پیروز شود، «هارپر» 56 ساله، اولین نخست وزیر از سال 1908 خواهد بود که برای چهارمین بار پیاپی به این مقام دست می یابد.

نخست وزیر کنونی کانادا از سال 2006 که به این مقام دست یافت، توانست کشور معمولا «چپ میانه» کانادا را از نظر سیاسی و اقتصادی به سوی «راست» متمایل کند.

وی مالیات ها بر فروش کالا و مالیات روی شرکت ها را به تدریج کاهش داد، از تصویب قوانین هوادان مبارزه با دگرگونی های جوی پرهیز و از صنایع نفت پشتیبانی کرد، هزینه های نظامی را افزایش داد و از دولت دست راستی رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

با این همه، کارشناسان می گویند بعید است هیچ حزبی در انتخابات آینده، اکثریت مطلق پارلمان را به دست آورد و این بدان معناست که احزاب در صورت تشکیل دولت، برای تصویب قوانین ناچارند روی همکاری حزب های دیگر حساب کنند. همچنین امکان تشکیل دولت ائتلافی میان «دموکرات های نو» و «لیبرال ها» که اکنون مخالفان دولت محافظه کار هستند نیز وجود خواهد داشت.

۱۳۹۴/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...