نسخه چاپی

افزایش ۵۸ درصدی پیش دبستانی‌ها

وزیر آموزش و پرورش از واریز سرانه مدارس تا پیش از مهرماه خبر داد و گفت: پیش دبستانی ها نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته‌اند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی اصغر فانی در اختتامیه ۳۲ اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش ۷ ماه تلاش کرد تا در ۲۷ اسفند توانست لایحه رتبه بندی معلمان را به تصویب هیئت وزیران برساند اما عده ای هستند که می خواهند این کار را کوچک جلوه دهند.

وی گفت: از مسئولان ستادی می خواهیم احکام رتبه بندی را پیش از شروع سال تحصیلی صادر کنند.

وزیر آموزش و پرورش، وجود شبکه اجتماعی را یک فرصت دانست و گفت: این شبکه ها، پدیده ای است که وزارت آموزش و پرورش باید آن را کنترل کند و نقش معاونت پرورشی باید در این پدیده نوظهر بازتعریف شود و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

فانی بیان کرد: تشکیل کلاس‌های سوادآموزی در مدارس برای اولیای بی‌سواد دانش آموزان انجام و حدود ۱۳۰ هزار نفر از این طریق باسواد شده‌اند اما ۴۰۰ هزار نفر باقی مانده اند که باید تلاش کنیم این کلاسها به نحو احسن برگزار شوند.

وی با بیان اینکه توسعه پیش دبستانی کار بسیار خوبی است اظهار کرد: در سال گذشته توسعه پیش دبستانی ۳۶ درصد بود اما امسال این عدد به ۵۸ درصد افزایش یافته و این قابل تقدیر است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: توسعه پیش دبستانی در مناطق دو زبانه باید به جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به مدارس غیر دولتی بیان کرد: مدارس غیر دولتی یکی از راه‌های کمک به آموزش و پرورش و دانش آموزان است اما باید همزمان نظارت بر کیفیت مدارس افزایش یابد.

وی یادآور شد: سرانه مدارس پیش از مهرماه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان واریز خواهد شد.

فانی با بیان اینکه سیاست بومی گزینی را باید اعمال کنیم تصریح کرد: مناطق کمتر توسعه یافته یا مناطق محروم اکثرا از نیروهای غیر بومی که میانگین سابقه خدمت آنان سه سال است استفاده می کند و هیچگاه از تجربیات معلمین برخوردار نمی شود.

وی تاکید کرد: سیاست ما بومی گزینی است و در دوره های آموزش ضمن خدمت تا روزهای قبل از مهرماه با ابلاغ منابع تاکید می کنیم.

۱۳۹۴/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...