نسخه چاپی

رویایی كه برای اصلاح طلبان تمام شدنی نیست!

در تدارك پهن كردن فرش قرمز برای نفوذ آمریكا؟

عکس خبري -در تدارک پهن کردن فرش قرمز براي نفوذ آمريکا؟

اختصاصی-اینكه اصلاح طلبان چه نفعی از رابطه با آمریكا می برند! كه در مقاطع مختلف زمانی كه به اریكه قدرت نزدیك می شوند این موضوع را از سر می گیرند.

اختصاصی/به گزارش نما ،عجله و ذوق زدگی روزنامه های زنجیره ای در استقبال از توافق هسته ای که در همان زمان اعلام نیز مشروط به بندهایی بود، بیش از پیش اشتیاق اصلاح طلبان برای گرمی روابط با آمریکا را ملموس کرد؛ زیرا آنان در دوره ای که قدرت را در دست داشتند تلاش های متعددی را در این راستا انجام دادند که خوشبختانه به نتیجه و سرانجام نرسید.
اکنون که در دوره اعتدالیون به سر می بریم؛ از آنجایی که عده کثیری از اصلاح طلبان با حمایت از روحانی فکر می کنند که سبب پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 شدند، حال به دنبال امیال و آرزوهایی هستند که در دوره قدرت شان با هوشمندی مقام معظم رهبری و همچنین همراه نشدن مردم از رسیدن به آن باز مانند. توافق هسته ای یکی از آن موضوعاتی بود که به بهانه آن بحث رابطه با آمریکا مجددا پس از 36 سال از قطع روابط  بر سر زبان ها افتاد و حتی با استقبال برخی از مسئولان نظام روبه رو شد؛ به طوری که در اظهار نظرهایشان سیگنال مثبتی در رابطه با این موضوع مشاهده می شد.
هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش اظهار داشت: «تابوی مذاکره با آمریکا شکست و البته مخالفین آن هنوز هم دست و پا می‌زنند؛ اگر تحول در حوزه سیاست خارجی نبود تحول در جاهای دیگر سخت بود و توافق باعث شد که یک جنگ سرد طولانی و تنش پایان یابد.» همچنین وی در اظهاراتی قابل تامل در مصاحبه با روزنامه گاردین، با ابراز خرسندی از مذاکره با آمریکا، بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور را نیز غیرممکن ندانست.
از طرفی دیگر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، در مصاحبه با شبکه بی بی سی که در روزهای گذشته با حاشیه هایی همراه بوده (اینجا)  توافق هسته‌ای ایران و گروه‌ 1+5 را اهرم قدرت اصلاح‌طلبان در داخل فضای سیاسی ایران معرفی کرده و به طور تلویحی بیان کرده است که غربی‌ها و به ویژه کنگره آمریکا با مخالفت با توافق این اهرم قدرت را از اصلاح‌طلبان که همسو با سیاست غرب در ایران عمل می‌کنند، می‌گیرد.
چه آنکه این پالس های مثبت به غرب و خصوصا آمریکا در زمان دولت هفتم و هشتم و مجلس ششم به اوج خود رسید.(اینجا)
همچنین صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران و همچنین فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگویی ضمن تاکید بر اینکه تابوی گفتگو با آمریکا شکسته شده است، گفت: «چشم انداز بازکردن سفارت آمریکا در تهران در کوتاه مدت بعید است؛ اما به طور یقین در آن سمت و سو حرکت می‌کنیم. لذا در بلند مدت امکان بازگشایی سفارتخانه‌ها هم هست البته این اتفاق در دولت آقای روحانی نخواهد افتاد در این دولت فقط زیر سازی‌ها شروع شده است.»
از دیگر سو، خبر بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا نیز در روزهای گذشته آمریکا دوستان را هوایی کرد تا جایی که ابراهیم اصغرزاده که از اصلی ترین دانشجویان پیرو خط امام بود و در تسخیر لانه جاسوسی ایفای نقش کرد را وادار به اظهار نظر کرد. اصغرزاده پس از اعلام این خبر در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «پس از 45 سال امروز با بازگشایی سفارت آمریکا در هاوانا که لانه جاسوسی نامیده می شد، کوبا نخواست گروگان گذشته بماند.»
همزمانی خبر توافق هسته ای ایران و 5+1 و همچنین بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا عده ای را به این اشتباه انداخت حال که مذاکرات به نتیجه رسیده پس امکان پیاده شدن مدل کوبا برای جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد؛ این در حالی است که اساس کشور ایران و مدل خصومت و دشمنی اش با ایالات متحده به صورت ماهوی با کوبا متفاوت بوده که خارج از بحث این گزارش است.
اخیرا نیز با زمزمه هایی که در میان اصحاب رسانه و برخی مسئولان در همن رابطه مطرح بود، رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع)و اجلاس اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی مواضع نظام را مجددا تکرار کردند: «آمریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند؛ اما ما این راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی ها نمی دهیم.»
نکته مهمی که وجود دارد این است که تاریخ ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب مملو از خیانت های آمریکایی بوده که به نظر غیر قابل چشم پوشی است؛ از کودتای 28 مرداد 1332 که آمریکا به طور آشکار در آن نقش آفرینی کرده گرفته، تا حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و تحریم های چند ساله علیه مردم ایران. حال اینکه اصلاح طلبان چه نفعی از رابطه با آمریکا می برند! که در مقاطع مختلف زمانی که به اریکه قدرت نزدیک می شوند این موضوع را از سر می گیرند و در تدارک پهن کردن فرش قرمز برای نفوذ شیطان بزرگ هستند، جای بسی تامل دارد!

۱۳۹۴/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...